søndag 2. august 2009

Og så var helga.....

...over for denne gang. Vi har hatt et nydelig vår, tilbrakt masse tid ute med litt hagearbeid, dvs jeg har jo mest vannet jeg da og komandert Gubben hit og dit. "Jeg rekker jo ikke å bli ferdig med enting, før du maser om noe annet " sa han i går og hivde saga fra seg og gikk inn. Jeg gikk bare etter han jeg og sa han noen salige ord, så han kom da ut igjen og tynnet ut litt flere trær så sola kunne kome inn og skinne på hans kjære Lilledora.
I dag ble det nesten forvarmt å sitte på terassen så jeg flyttet ned i hagen med lydboka mi og strikking. Driver på og strikke slike skjeve sokker (oppskrift av Tone M på hobbyboden), greit nok arbeide men noen sokkestrikkerske blir jeg nok aldri. Syns det er kjedelig jeg, det er mye mere gøy og strikke ullbukser, syns jeg. Jeg greide å høre på to lydbøker i dag, de var ikke så lange, Amalie Skrams Lucie, har ikke lest den på år, gama, og ei krim bok, Farlige hvetebrødsdager av A. Kielland. Så jeg syns jeg har hatt en innholdsrik dag, og Gubben har drevet og ordnet i hagen, som før fortalt, og han har og lest litt, sett på tv, og så undersøkt om aksjene har gått opp eller ned. Så summasumarum, vi har hatt ei grei helg, selv om alle er på ferie og vi er ensomme og forlatte.

4 kommentarer:

Ingalill. sa...

Vi vil se hagebilder.

Hilsen fra landet sa...

Har tenkt på at jeg må laste ned en lydbok,- hørte på så mange før i tiden, spesielt da jeg hadde sommerjobb hos Ugla.

Kanskje barna har lagt turen forbi henne nå?

Og sånne gubber må da kommanderes litt, er nå min mening! ;-)

Ugla sa...

Lydbøker er toppen! Flott når du køyrer bil - eller sit i ro med noko handarbeide. Så bra.Lilledora, at du har funne vegen til biblioteket ditt. Neste gong du er der må du låne Boktyven eller Den 6. klagesang.
Eg har hatt besøk av 2 små livlege vikingar i helga + 2 store rolige vikingar. Vi har kosa oss godt. Det gjorde ikkje mykje at det regna.

Ingalill. sa...

Det er 14.august idag da. Jeg er sikker på at det skjer noe i det røde huset og hvis ikke kan du jo skrive om hvordan det går med delebøkene dine.
For du har vel lest dem ferdig??