søndag 4. oktober 2009

Oslo-tur

Sist helg var Gubben og jeg ut på langtur. Vi kjørte sørover for å avlevere det elste barnebarnet bursdagsgave, besøke de og Gubben skulle springe Oslo halvmaraton, og det skulle datteren og svigersønnen også. Vi starte etter jobb på fredag, tok oss god tid og brukte ca 6 timer på turen. Det var såååå koselig å være sammen med de igjen, og det ble liv og glede i leiren da Tuppelupp så hva vi hadde med som 15 års-gave til henne. Stas var det med gaven fra gammel-tante og hennes fam. og fra de små med foreldre. Tom oldefar hadde sent med en konvolutt. Sussegull fikk pakker han og, om ikke så mange og så store.Dagen etter, lørdag, satt vi oss i bilen og kjørte inn til Osla. To av de som skulle springe skulle hente startnr. ol, den tredje måtte på jobb, og vi andre skulle gjøre det Lilledora er flinkest til, nemelig shoppe.
Må nesten le litt, alle vet jo at jeg er skogal og ikke greier å gå forbi en skobutikk, og hva skuet mitt øye da vi var på Aker-brygge. Nemelig yndlingsbutikken min. Bianco. Jeg i full fart inn, mitt øvede øye fant fort noe som passet meg ypperlig, men vet du hva de to halvstore gjorde da. De dro meg ut av butikken og sa at jeg hadde nok sko, og de hadde lovet morfar å passe på meg. Tenk det, Hedda.
Men jeg fikk da handlet litt annet, presanger til de to små hjemme og en ting til de to andre. Så alt i alt var det en velykket handledag.
Vi møtte de to andre og bestemte oss for å gå og spise fint. Noe som ble gjort, men maten var ikke så god, selv om den var DYR. Vi kjørte hjem og koste oss der.
De tre som skulle løpe dro tidlig inn til Oslo dagen etter og vi andre tre sov litt lenge og koste oss så godt vi kunne, og vi kan kunsten med å kose. Vi så film, spiste og gikk tur og så på mere film, og undertegnede strikket. Hadde det helt på G, vi, og de andre kom hjem på ettermiddagen de og, og var fornøyde med løpene sine.
Legger ved et bilde av Gubben som jeg fann på nettet, slik ser han altså ut, når han løper


Sprek kar, hva

4 kommentarer:

Ingalill. sa...

Masseproduksjon :-).
Veldig hyggelig med besøk var det og det er jo maratonløp/bursdag i november også - så velkommen back begge 2.

Lilledora sa...

Hva mener du med masseproduksjon??

Ingalill. sa...

masseprodukusjon av innlegg - 3 på engang - som et kinderegg -

Lilledora sa...

ja, såklart, tre i ett, det er det som er tingen skjønner du