søndag 29. november 2009

Advent



Ja, så er vi kommet hit igjen da, til den koseligste mest strevsomme mnd. i året. Men jeg elsker den. I dag, første søndag i advent, er det veldig koselig inne i det vesle røde huset. Alle vinduer i første etage er vasket og pusset. På stua er det nye røde gardiner, (har jo mane røde gardiner fra før, men disse var så fiiiine og billige (KID) så jeg bare måtte ha dem. De passet helt ypperlig, og da jeg fikk ordnet med lys i alle vinduene, ble det nesten bare sååå umostelig koselig der inne.
Her på kjøkkenet er det og kanske koselig, men litt rotete ennå. Alle tre vinduer er vasket og rene nystrøkne gardiner er hengt opp og her og er det lys i alle vinduer. Jeg mangler bare en engel i det ene vinduet, så skal jeg på Plantasjen og kjøpe meg en julestjerne for å ha på bordet, så plutselig blir det fint her og.
I natt vasket jeg opp noen hjemmelagete adventsgaver, så nå skal jeg begynne igjen å pakke inn 48 gaver, håper jeg har alle, tror nesten det, men 1 des, er jo ikke før på tirsdag, så jeg har god tid. Sekretæren til påskeharen og Julenissen har det veldig travelt, men hun liker det.
Gubben er i Tyskland og forteller om alle de fine julegatene der og alle bodene. I det ene øyeblikket sier han: Du skulle ha vært her, og handlet litt, men etter et min. sier han så: nei foresten, det er bra du ikke er her, for da hadde du brukt opp alt vi har, for her har de alt hva hjerte ditt begjærer. Ja, det er jo bra han kjenner meg.
Nei, nå må jeg hive meg rundt, har tenkt meg en liten tur på kirkegården for å tenne et lys, og for å minnes alle de koselige første søndager i advent vi hadde sammen med mamma/mormor/Oldepy. Fast takst det, hjemme til henne for å drikke sjokolade med krem og nydelige snitter etter juletretenninga på torget.
Ha en fin advent.

1 kommentar:

Ingalill. sa...

Hverken gardiner eller rene vinduer i dalen - men vi skal da på landsens julegrantenning for å spise vafler å se om vi har vunnet en gris (+ beskue naboens nye aupair)