lørdag 22. mai 2010

En lørdag i mai...

...og vi skal i selskap. ja ikke et vanlig selskap altså, men et slikt et som man bare får gå i noen få ganger i livet. Men tenk, dette året 2010, skal vi i to stk, ja TO. Heldige oss.





Ja, men det er ikke bare, bare i disse akse tider, og hvis man har en Loverboy som drar verden rundt på jobb.

Jeg har lagt inn en ny leveregel Og den er som følger: Lilledora går aldri mere i selskap alene. Er lut lei av å gå alene, har allerede praktisert den et par ganger og den virker bra. Kall meg sær, men sånn er det bare med den saken.


I dette første bryllupet skulle HAN, Loverboy, ordne med bryllupsgave. Særlig. Han kunne jo kjøpe noe i Tyskland han, eller hvis han ikke rakk det, så kunne han jo kjøpe noe på taxfree han, sa han. Sier Særlig engang til jeg. Det er bra man kjenner sine pappenheimere, og tross alt så har jeg jo vært gift med han i mange år, så jeg tror jeg nesten kjenner han bedre enn han kjenner seg selv. Så Lilledora kjøpte gave mens han var borte hun, så var den ihvertfall i boks.
Han kom hjem seint i går kveld, stresset og sliten. Vet du sa han, jeg rakk ikke å kjøpe gave jeg, flyene var forsinket, køer var det både på innsjekking og der man betaler for overbagasje,så jeg håper du kan finne på noe.
Tenk det, sa jeg litt spydig (måtte prøve å begrense meg noe, han hadde jo vært borte ei uke og litt kjærlighet og omsorg måtte han jo få), men jeg har kjøpt noe jeg. Han ble glad, og en glad Loverboy, det er saker det.

Så var det neste post på programmet, hva skulle man ha på. Ja, det var jo enkelt for Loverboy, der var det bare å stryke skjorta. Men hva med undertegnede. Joda, det går greit med henne og. Elstedatteren har igjen vært ute og gitt råd. Vær naturlig, ikke krepp opp håret ditt og mal deg med måte. Så fikk jeg adressen til et firma som har undertøy som strammer inn der det skal strammes og buler ut der det skal bules.
Så en andunge blir fort


forandret til en svane,


men jeg skulle jo ikke danse svanesjøen i dag, så jeg måtte dykke litt lengre inn i kleskapet mitt, og den som noget gjemmer, har bestandig noe på lur. Så Lilldora har både kjole, strømper og sko klart, også nytt undertøy da, fnis, fnis
Så nå skal det bades og smøres og sminkes og you name it, Trenger vel disse få timene som er igjen til festen begynner for å bli i ordning. Jeg blir sikkert umotståerlig, tar sikkert glansen av bruden, Loverboy blir glad , og alle hjerter gleder seg,(skulle egentlig her lagt inn et bilde, men det ble litt for uanstendig, så jeg sletta det)
Og jeg trenger ei fin helg, for nå sliter jeg virkelig, er forkjølet, har uvi, vondt i hender og et kne, men ellers så har jeg det toppers.
Vi tastes
NB, pga noen puertitanske skapninger ( det var et vanskelig ord det, ikke vet jeg om det er riktig skrevet engang. Skulle vel heller skrevet PRIPPEN) som tok anstøt av min tekst, så har jeg tatt ut div. ord og fornadret litt på noen setninger. ÅÅÅÅ disse sarte sjelene.




3 kommentarer:

Ingalill. sa...

- altså, husk at dine mest trofaste lesere - helst ikke vil vite noe om heite loverboys og herlige weekender,
- SENSUR, please!

Ingalill. sa...

, skulle kanskje sagt - den mest trofaste leser :-))

Ugla sa...

Æ å,Lilledora, er ein trofast lesar. Og eg les ALT. Mellom og over og under linene. Og ofte får eg ein gapskratt av formuleringane dine! Eg er sikker på at du var på ein fin bryllaupsfest. Danka du ut brura??