søndag 16. mai 2010

Snart 17 mai...

.. og roen legger seg ned over hjemmene. Jeg har vasket og strøket bunadskjorter, sett over bunader og sent avgårde bunader. Ikke har jeg bakt 17 maikake, men jeg har kjøpt kransekake og is, og jordbær. Jeg har pyntet med hvite og røde roser på stua, plantet litt ute på terassen, og kjøpt meg nytt flagg.




Middagen til i morgen er påbegynt, i hodet, så nå syns jeg at jeg begynner å ha alt på stell. Jeg skal bare stryke en duk til å ha på kjøkkenbordet, sette i 17 mai lys i lysestaken og sette fram 17 servietter, så skal jeg bare pleie meg selv.

Hadde litt problemer med hva jeg skulle ha på i morgen. Ja, det problemet er der alltid. Skulle vi bare være rene og littsånn skyndågjemdegiskapetfornåkommerdetbesøk, eller



skulle det dolles opp,




Ja enkelt skal det ikke være å være dame. Mannfolka de har det enkelt de, bare å hoppe inn i ei bukse og ta på ei ren skjorte. Men vi.....

Jeg måtte gå i tenkeboksen en stund, Loverboy bare rister på hodet av meg, og så sa han tenk på at du skal stå og gå mye, og da gikk det plutselig et lys opp for meg.


Tenke på føttene og hva du skal ha på der, og da må resten stå til dem.


Og da ble det lett som en plett. Disse er jo både pene på og gode å gå i. Fornuftig det er mellom navnet mitt det.

Ha en riktig så fin 17 MAI













2 kommentarer:

Anne Elise sa...

Ønsker deg og dine en flott 17. mai!
I morgen inntar gjengen huset til mat, så får de styre på og kose seg som de vil resten av dagen. Håpr også på finere vær enn vi har nå!!

Gratulerer med dagen!!

Ingalill. sa...

Et kvarter til og jeg må vekke allesammen.
Ha en hyggelig 17. og hiis alle.