søndag 22. februar 2009

Show and tell

I dag, søndag 22 februar, skal jeg vise fram noe som jeg har på stua-veggen og som jeg er veldig glad i. Det er en niese av meg som har laget den, og som dere ser så er det Syvende far i huset. Er den ikke nydelig???


Ja, det er søndag i dag ja, og ikke noe vanlig søndag heller, det er nemelig Fastelavens-søndag. Ikke har vi noe fastelavens ris og ikke noe fastelavens boller, men vi spiste fastelavens mat sist søndag, så det får holde det, sa Gundersen, det greier seg med det.
Jeg har bare vært inne i dag, det har vært et ukoselig vær ute, regn og snøregn omhverandre. Greit vær til å være inne i, sier Gubben der han er benket foran tv, med kaffekoppen sin. Herremin, så glad jeg er for at vi ikke ha tv på stua. Da tror jeg nesten at jeg har blitt små-gal. Han har jo vært der i hele dag ja, han er snart firkant i øynene.
Jeg har nå drevet med mitt, litt tv-titting, litt ordning i huset og masse strikking.
Så har jeg nesten begynt med å forbrede litt ferie-lesning. Det holder hardt, men jeg har lagt bort noen bøker nå, en av dem (den har jeg hørt sååå massse om) "Saman er ein mindre aleine" av Anna Gavalda. Bare jeg husker hvor jeg har lagt dem nå da, må gjemme dem godt, for Gubben er vill etter nye bøker.
Ellers så er det vel ikke noe nytt, jeg har fremdeles fred med Gud og lite penger i banken, men det går rundt og det er vel det som er hovedsaken, ikke sant???

3 kommentarer:

Ugla sa...

Så flott veggpynt du har. Ein heimelaga 7.far- i- huset! Og det hornet han hang i virka veldig ekte. Skal tru kor ein får tak i slike ting? Gled deg til du skal lese Anna Gavalda-boka. Om du ikkje finn boka, så gå berre på biblioteket. Bibliotek finn du overalt. Skulle forundre meg om du ikkje fann eit i nærleiken av der du bur. God lesing.

Orlaug sa...

Kjempefin sjuendefar, det....og so det fine hornet.Skikkeleg stilig!

Fivrel sa...

Hehe, det var jammen ein kjenskleg liten kar oppi hornet, ja... ;-) Han vert vel berre eldre og eldre og mindre og mindre, han der, synest mest hovudet forsvann i skjegget og genseren i år :-)

Å ikkje ha tv'n i stua er eit LURT "bevare kvardagsfreden-triks" trur eg. I Oslo fekk me inn ei ny jente i kollektivet då AM flutte heim til Nordland for å vere dyrlege, og til meg og A's (jente nr 3, god veninne av meg frå NVH) store forundring og bekymring, er ho SPORTSINTERESSERT! Ho ser på skiskyting, handball, hopp, you name it, og det er merkverdig stilt når det pågår, for då (dette har me funne ut etterkvart) sit G og A på kvart sitt rom og ser Grey's anatomy eller Desperate Housewives eller Himmelblå på datamaskinene sine :-) Hihi

Ha ei fin veke!

(PS Eg er veldig lei meg om dagen, for det ser ut til at det kanskje ikkje vert nokre små hundebebiar likevel :-( KJEMPESKUFFA. Men sånn er biologien. Aldri enkel. Jaja. Me tre har no helsa og fred med Gud, så får vel vere nøgde med det).