tirsdag 22. juni 2010

Og plutselig var....

...vi tilbake. Det er litt slitsom å være på ferie. Det er så mye hensyn å ta, til utenverden. Alle vil ha en del av vår ferie og vi deler villig vekk, men tiden går så alt for fort skal vite. Jeg rekker jo ikke annet enn å stå opp om morgenen, vaske og stelle meg, skynde meg å sole meg litt før Gubbisen tørner ut, så spiser vi, drar kanskje ut for å bade for å handle, gå på marked, gå på cafe, dra til en annen by, surfe litt på nettet, se litt på tv (ikke fotball for undertegnede, men han andre...., sier ikke mere jeg) skrive blogg, og strikke litt og høre på lydbok. Når det er kveld er jeg helt skutt jeg. Men du verden som jeg koser meg. Lydbok ja, det er saker det, da kan jeg sole meg, strikke og "lese" på engang. Akkurat som et kinder egg, tre i ett. For speisielt intereserte så har jeg kommet til kap. 52 i Havets katedral, jeg digger den.

Sist lørdag dro vi til Calpe. Det var jo marked der, og det var akkurat slikt et marked jeg liker. Varmen, lukten og travelheten. Det var masse og se, ta og føle på. Handlet da litt, Gubbisen skulle liksom lære meg å prute han, han tror jeg går på alt. Jeg hadde sett meg ut en liten søt sekk, som skulle bli en fin presang til en gymnasiast. Jeg pekte på en lignende som jeg hadde sett meg ut, snudde meg og gikk ned til en annen bod, da plutselig sto han der Gubbisen med en sekk jeg ikke skulle ha, han hadde prutet den så og så mye ned og defor så måtte han nesten kjøpe den sa han. IKKE legg deg opp i mine innkjøp sa jeg strengt. Ja Tuppis, det ble ikke CK eller Gucci (fake) på deg men en annen fin sekk som morfaren din kjøpte.
Jeg fikk kjøpt meg en veske og et par sko, så kjøpte vi litt av hvert annet, en koselig dag.
Her er et av hotellene med Costa del sol på, hotellet ligger nesten ned på stranden. Glad jeg ikke bor der
Calpe er berømt for den store klippen i havet
og for sine fine sandstrender. Liker ikke så godt slike sandstrender jeg, man får med seg sånn masse sand hjem, må jo vaske sand ut både her og der, og mest der

Her er mitt lille morgensolsted. Det er terassen foran leiligheten, ganske stor og koselig, og varm fin morgensol.


Litt av utsikten derifra. Spania har så masse fine blomster og trær, og det er fullt opp av blomsterkasser overalt.




Tirsdag i dag og vi har vært på marked i Althea. Det markedet er veldig stort, ikke så koselig som det i Calpe. Vi fikk da handlet litt her også, bl.a et par røde fine sko som skal brukes til et bestemt selskap i august. Her er et bilde over ting som er kjøpt til nå, dere husker vel å trykke på bilde for å få dem større. Sussegullet mitt, jeg har ikke funnet det som jeg lovte deg ennå, men jeg leter, jeg leter.
Nå er det fotball for alle pengene her, fotball og vin, Gubbisen koser seg godt, her går det ned mengder med øl, han svømmer mange lengder fram og tilbake i bassenget og han trener på ergometersykkelen som står her. Spiser fruktog mat går ned på høykant. Nå er han bekymret for han kom til å svelge mange morellsteiner i går, kanskje kommer det til å vokse et morelltre ut av ørene og nesa hans, jeg sier at han sikkert må på sykehuset her nede og skjære opp magen og ta de ut den veien, men selv tror han at de kommer ut rett veien. Det er ganske moro å skremme han. Når han driver med å svømme lengde på lengde i bassenget, da leker jeg havfrue og skvetter opp likeforan han eller jeg står lett henslengt på en stige og smiler og sier hei. Han skvetter, men må le også kommer han ut av tellinga. For nøye regnskap må det være.
Så, vi har det flott, er venner og trives, børsen stiger så livet er bare toppers.
Tuddeli.
Ps. God tur til USA, dere som skal dit, be good, behave , and God bless you.









7 kommentarer:

Ingalill. sa...

tuddelitutt,
nå skal jeg straks legge meg, rekker akkurat 4timer før jeg må opp å pakke alt jeg har glemt
+ at jeg må lese ut boka mi og dusje, ferie er slitsomme greier.

- fine bilder, men fremdeles ingen kjentfolk??

Ingalill. sa...

Nå reiser vi hjem, første sommerferiedag var slitsom, nesten alt gikk galt men imorgen prøver vi på nytt - om New York denne gangen.
, upside er at vi nå kan plukke opp alt vi tror vi har glemt.

ferierapport over.

Ugla sa...

Godt å høyre at de har det bra i varmen og folkemylderet. Artig å lese, så hald fram med dei gode sogene.
Eg skal og på ei reise. I gamle dagar tok denne reisa 3 veker om du skulle fram og tilbake. Tidleg på 1900-talet tok det berre 3 dagar, for då var det kome både tog og dampbåt. I dag gjer vi unna turen til Byen på under 3 timar.
Eg er attende etter helga og ser fram til dine nye handleturar.

Kello sa...

Høres ut som dere har det "toppers"
Synes jeg ser dere i bassenget :))

Ingalill. sa...

Travel update xx.
Kom ikke på første fly, 2 sjanser igjen - vi er ikke like blide som igår.

Ingalill. sa...

Kom oss kun til Frankfurt, men ikke lenger - halve feriebudsjettet er nå brukt på luksusrom, og imorgen prøver vi igjen, (like fullt)
- flyplassferie, men vi kom da oss ut av Norge :-)

Hilsen fra landet sa...

Puh! Litt slitsomt men litt herlig også da høres det ut som, mest herlig kanskje? ;-)