tirsdag 15. juni 2010

Så er vi her igjen da...

Ja tenk, her sitter vi , Gubbisen er benket foran tv, fotballkamp, og her sitter jeg. Tenkte jeg bare måtte formidle dette da, selv om jeg ikke har noe bilde å sette inn, men de kommer vel de og.
Ja som sagt, vi kom hit i 18 tia i dag. Vi sto opp kl. 4 i natt, Gubbisen var så redd for vekterstreik, men det gikk greit. Flyet vårt var tre kvarter forsinket fra Gardemoen, vi kunne ikke fly over Frankriket, pga streik der også, så vi måtte fly til Portugal og så inn over Spania. Gubben likte ikke dette noe særlig, han er bestandig så paranoid, men sånn er det no bare med den saken. Han fikk nå seg en ny venn på flyet. Han begynte å prate med sidemannen og var såååå sosial at det sto ikke på. Vennen takket for koselig reisefølge da vi gikk av. Snakker aldri med fremmede jeg når jeg er ute og reiser, det kan være fali det, sa mammaen min.
Vi måtte vente lenge på bagasjen, men endelig kom den, da var det bare å skynde seg bort til AVIS, hente ut bila også kjøre hit. Vi var innom en butikk da og provianterte, masse god drikke og litt mat. Været er overskyet og det passer bra, så kan vi bare ta livet med ro og la humla suse. Gubben har sagt at jeg ikke får lov til å stresse han opp, vi skal ta det med RO. Særlig sier nå bare jeg. Må også nevne hva han sa da vi kjørte hit til Althea. Han sa, Vet du det du Lilledora, at i dag er det tirsdag og hva er det da? Marked, Lilledora, marked, men nå er det slutt og takk for det. Men jeg svarte bare så tøft jeg kunne, bryr ikke jeg meg noe om, for neste tirsdag er det marked igjen og på lørdag, Gubbelille er det marked i Calpe. Også lo jeg litt da, sånn etterpå.

En ting til, jeg har fått løyve til å kjøpe meg ny veske, den jeg har tatt med meg er så liten at det var et svare strev å få tatt opp pengepung og briller. Hvorfor i all verden tok du med den der, når du har skapet fullt av andre vesker, kommenterte han da jeg slet som værst. Du må ha deg ny veske,sa han, javel svarte jeg sakmodig, men jeg har jo så mange og jeg sa jo at jeg ikke skulle kjøpe noen i år. Da så han bare på meg, sa ingenting. Tror dere at han skjønte at jeg hadde tatt med den lille veska, bare fordi at jeg da med god samvittighet kunne gå til anskaffelse av en eller to eller tre nye? Inte vet jag, jag e inte Jesus, jag e bare hans vikar pleide broren min å si i sine glansdager.
Nei dette får være nok for i dag, vi tastes Tuddeli

2 kommentarer:

Ingalill. sa...

Nettet virket likevel jo :-)

Ugla sa...

Det skal bli artig å fylgje med på kva de driv med der i varme land. Bading, truleg? Skal tru om du pakka pinner og garn i veska di? Og ei bok eller to? Vonar at de får fine slappe-av-dagar.
Eg kom akkurat frå Bygdeheimen der eg i dag har lese Prøysen-dikt. Eigentleg er det visene hans som eg les . Eg fekk nemleg ein dobbel CD Prøysenviser til Dagen min, og dei kosar eg meg med. Men dotter mi tykte det vart nok Prøysen her ein dag: ho måla vegger, og eg vaska vegger, og kvar gong eg skylte opp kluten tok eg nokre dansetrinn til "Det er torever i VAlhall i natt". God ferie!!