fredag 19. juni 2015

Og plutselig var hun.....

..tilbake.  Dagene går så fort at jeg rekker ikke engang å skrive. Ikke at vi gjør så mye akkurat, men vi kosser oss, og har allerede vært både i Benidorm og i Moraira. Liker meg godt der på begge plassene.
Da vi hadde parkert i Benidorm, trodde vi at noen skulle stjle bila vår. Ja, jeg vet at jeg er paranoid, men at Rossen er likedan.....  Hvorfor skulle en fyr stille seg opp rett ved siden av bila og bare stå der, når han hadde hele gata og ta av. Ja, jeg bare  spør jeg.  Vi gikk et stykke bortover gata, tittet inn i noen butikker og kisen bare to og  tittet etter oss. Dette sRossen bort og satt bila et anne sted. Kisen så ikke hvor han parkerte, men jeeg fulgte med, og så at a Rossen kjørte av stedd, så gikk han over gata og forsvann. Rent mel i posen? Tror ikke det nei, men han var vel ikke klar over a Rossen og jeg hadd vært ut en vinter dag før.
Rossen er jo en så galant fyr, at Lilledora må sitte i bila til han har vært og hentet sånn parkeringslappe. Men han er jo ikke så lur besandig da, deet han ikke viste var at de hadde fått nye parkerings automater i Benidorm og han skjøne ikke hvordan han skulle gjøre det. Det sto jo bare på Spansk.  Han hanket inn en mann som hjalp han, men mannen skjønte ikke stort han heller, så det kom til en tredje mann. Tilslutt skjønte de det, og han kom glad tilbake til bila. Han forklarte hva de hadde gjort og da sa lilledora, hvorfor kom du ikke å henta meg da, for sånne automater har de på jernbanen. Lilledora vet mere enn Rossen tror hun. Men nok om det.
Ettr at vi hadde spit, gikk vi litt rundt og så oss om. På n resturant var det dans, fin danse musikk og en mann danset alene. Rossen gikk fort forbi, for han var redd Lilledora gikk opp og danset med mannen. Skal ærlig innrmme, at det var bar så vidt hun ikke gjorde det.  Vi satt oss ned og ok et glass øl, da kom det en tigger. Han var ok kledd, hadde en vanlig fot og en rar en. Han hoppet når han gikk, og vi så at det var slitsomt for han.  rossen ropt på han og ga han alle de småpengene han hadde i lomma, og det var ganske mye, mannen ble såååå glad, takket og bukket og velsigne Rossen. Det er første gangen jeg har seett at Rossen har vært så gavmild mot en tigger, jeg spurte om grunnen, men som han sa at her sitter vi masse mennesker og drikker øl og vin, da har vi vel råd til å avse noen småsings (sjøfolkuttrykk) til noen da. Pent .
I Moraira spiste vi endelig fisk og chips, nydelig. Nå har jeg spist de tre rettene jeg liker best, så nå er det ingen bråhast med å gå ut og spise mere.
Nå er ossen oppe så nå skal vi spise Frokost før vi går og bader.  Sees

4 kommentarer:

Ingalill. sa...

Jeg sier som jeg alltid sier: Ikke glem solkremen!
Og hvorfor er det bare de på snapchat som får se bilder?
(Paranoiaen var sikkert helt på sin plass!)

Lilledora sa...

De er derfor man ikke får til å legge inn bilder andre seder

Ugla sa...

Det hender mangt ute i den store verda, skjønar eg. Det er godt at du er oppegåande og fylgjer med - og legg merke til snille og mindre snille folk. I gamlelandet er det meg fortaalt at Gullsnuppa mi er merkt av prikkar. 40, tenk, over heile kroppen. Men når du snart er 4 år greier du ein bytur med prikkane dine, serleg når du vert lova ein sjukegåve. Då gløymer du kanskje at i dag var det party i barnehagen, avslutning før sommaren. Kjøkkenhagen min er ferdigsådd, og no har ugraset alt begynt å syne seg. Då er det berre å rive det opp. Humler og bier er det lite av p.g.a. Kaldt ver, så det spørs korleis frukthagen vert i august/ september. Kos dokker med sola-og ikkje tenk på oss som smiler og ler berre vi ser ein solstråle.

Lilledora sa...

Akkurat nå er det 28 grader. Det har vært over 30 idag, godt og varmt og vi har badet i havet. er det vannkopper Åslaug har? Stkkars hun