søndag 14. mars 2010

Det er like sikkert.....

...som ammen i kirka dette, at når Gubben drar langt avgårde. da laver sneen ned her vi bor. Det snør og det snør , og hva meå Lilledora gjøre da?

Joda, da må hun iføre seg snømåkkeklær og gå ut og måkke og måkke, slik at hun nesten ser mannen med ljåen. Er det rart at hun blir for...... på alt det hvite ekle som faller ned fra himmelen.
En ting er jo å skyve snøen bort med snøskuffa, men man skal jo gjøre av den et sted også. Ikke kan jeg bare legge den ut i tunet eller, for jeg har klaget så mange ganger på naboen som pleide å gjøre det.,, så det løpet er kjørt. Snøhaugen min blir høyre og høyre, og hva skal en stakkar som bare så vidt har tippet over 150, gjøre da? Jo, da korter hun inn parkeringsplassen til bil nr. 2. Stakkars den bilen, når den kommer hjem, den får ikke mye plass å stå på. Men så begynner jeg og lure, er det meg selv jeg lurer på denne måten? Kanskje det er jeg som får problemer med å kjøre inn og ut av garasjen, kanskje må jeg flytte bil nr. 2 hvergang jeg skal ut eller inn.
Vettu, jeg gidder ikke tenke på dette nå, nå skal jeg gjøre noe annet en stakkars stund, så skal jeg se ut av vinduet, og da, ... plutselig er snøen borte, tror du på den? Ikke jeg heller, jeg tror heller at jeg da må ut og flytte på alt det hvite, åååååå hvor jeg lenge mot vår.

...

3 kommentarer:

Ingalill. sa...

Ja, her var det jo mye info :-)

Ingalill. sa...

Se der - det var bedre, sist var det jo bare overskriften.
- og forresten:
Snømåking er excellent trim!
(her er det påskevær)

Ugla sa...

Er det moro å skuffe snø??
Det har ikkje eg prøvd i år. Dumt at eg ikkje kan hjelpe deg---.
Kom deg sørover. Men ikkje heilt til kysten, for der strevar dei og. Her inne i fjellheimen er det plent passe!