fredag 2. juli 2010

Gårsdagen...

...var til og begynne med en ganske rolig dag. Vi tilbrakte begynnelsen av dagen hjemme. Satt på terassen og drakk kaffe og leste og strikket. Vi bestemte oss for å bade i bassenget, og det var nyyyyyydelig. Merker godt nå at luft og alt er mer oppvarmet. Gemalen svømmer rundt og rundt, runde på runde, undertegnede bare koser seg. Svømmer litt danser og hopper, løper og legger feller for Gemalens rundetider. Hun legker og Knut Bjørnsen og roper ut rundetider. Så jeg sier det som før er sagt, vi har det fremdeles flott.
I fira tid bestem te vi oss for å kjøre til Benidorm. Et helt fortreffelig valg.
Nå må jeg tilføye at vi bor i et mur hus, og har en terasse som det både er sol og skygge på. Bila står i garasje og vi har aircondition i bila, bare til opplysning altså.
Da vi gikk ut av bila i Benidorm holdt vi på å gå på ryggen, det var så varm. Vi skulle ikke bade, bare gå og titte og spise og kanskje handle litt småting. Vi gikk på strandpromenaden og så langt øyet vårt rakk, og det er langt (ihvertfall til hun som er langsynt), aå aå vi bare slike blåstripete parasoller og røde mennesker. Har alldri i livet min venn sett så mange solbrente mennesker.
Det var varmt, sand og mere varmt. Jeg angret meg at jeg ikke hadde på meg lyseblå slaks(?) og at jeg ikke hadde med meg en bunke aviser, så kunne jeg slått meg ned på en benk og altt som jeg var Elling. Var det ikke til Benidorm han dro da? Skal innrømme at jeg ble litt sur der vi gikk på den berømte promenaden, og jeg hadde ut av meg litt skarpt at jeg ikke så vitsen med å gå å se på blåstripete parasoller. Dermed skrådde Gemalen over gata og gikk opp ei gata med ingenting i, da ble jeg enda surere, men så geleide han meg inn i ei anna gate, og da ble jeg bli, for der så jeg slike butikker Lilledora elsker. Jeg kjøpte meg ingenting, bare så, men Gemalen kjøpte seg et par grå sko, jeg bare prøvde jeg, men satt de pent tilbake igjen. Flink. Kjøpte litt presanger, satt oss ned og drakk litt drikke og lurte på hvor vi skulle spise. Alle steder jeg så på rundt meg så så varme ut, så jeg sa så snilt og blitt som bare jeg kan ,at vi godt kunne kjøre til den indiske resturantetn han liker så godt. Da ble han glad, og jeg følte meg veldig snill og grei.
(man har en baktanke med alt). Sola varmet enda kl. 21.30, så det var gost å komme hjem finne ei øl i kjøleskapet og bare sette seg ned og slappe av.
Nå skal vi dra og bade, må skynde meg.

6 kommentarer:

Ingalill. sa...

Skjønner at det er midt i blinken for intenst soltilbedenede, tan-sammenliknere som dere - men jeg - som liker meg best i skyggen - begynner å bli lei både varme og air-condition.

Fivrel sa...

Benidorm, uff, eg kan ikkje hjelpe for det, men eg får straks negative assosiasjonar då augo mi gong på gong vil ha det til at det står bendelorm. Forøvrig eit ord som ligg mykje høgare opp på aktiv-ordforrådslista mi enn Benidorm. Hald dykk i Althea, det høyrest mykje finare ut :-)

Eg har roleg helgevakt, og har sett i gong med ei Utfordring, nemleg å leggje opp ein viss Kjole. Det er omtrent som brurestakken. Lag på lag.

GOD HELG

Ingalill. sa...

Bendelorm (hehe)
- hvor blir du av - blir litt bekymret - ikke en lyd på 4 dager??

Fivrel sa...

http://www.dagbladet.no/2010/06/27/tema/reise/spania/altea/syden/12286546/

Sjå her!

Ingalill. sa...

hmm - prøver du å fortelle meg at de har gått under jorden i Spanias vakreste kunstnerby, fnisende løper rundt og lager kyssebilder med Asle
- eller at de som andre ELDRE nordmenn organiserer norskkurs og gjør MINIMALT for å lære spansk - under jorda - uten et pip til sine nærmeste - (som alltid er kun et tastetrykk unna)

- Lilledora hvor er du??

Ingalill. sa...

- forresten Fivrel - har jeg så smått begynt å venne meg til brudekjolen - lag på lag og brurestakk sammenlikninga - vant meg over.