søndag 19. juni 2011

Svømmeren fra.......

Olla, ja det er slik vi hilser her i utlandet vårt. Vi sier olla når vi møtes og når vi drar. Selv om vi ikke har snakket med folkene engang. Ja, for vi pleier jo ikke å snakke med fremmede folk, det er barnelærdom det, ikke snakk med folk du ikke kjenner, slik er det med den saken.

Det har vært to varme dager, og da mener jeg virkelig varme. Vi har for det meste sløvet, har hatt noen friske diskusjoner, som f.eks hvorfor har Rossen ikke lagt inn bildene på pc slik at det ble enkelt for Lilledora og legge dem inn i bloggen. Men heldigvis etter mye og men ble det nesten slik Lilledora ville ha det. Lilledoras blogg, Lilledora bestemmer.

Men for å rette opp alle misforståelser legger jeg inn en liten billedserie av Rossen i full svømmetrening. Han sømmer sånn en tyve, tredve ganger rundt basssenget. Ja, ja hver sin lyst

Men først vil jeg vise et bilde v bassenget vårt. Det er ovalt, passe

stort, og det lille runde vedhenget er barnebasseng. Det ligger så fint til på ei stor grønn plen, kranset med trær. Når vi nå står på terassen vår ser vi nesten hele bassenget, for Pedro ( det er vaktmesteren, gartneren og alt mulig mannen, som passer på huset og oss) har gjort det så fint. Han har kuttet ned mange trær og plantet nye rosebusker.




Men se her da, her har Rossen nettopp gått uti og begynt på sin daglige svømmetur. I herdig er hans mellom navn. Legg merke til hvor nøye han følger bassengets kurve. Lengst mulig ut, flere metere å svømme.










Nei, der har vi nesten nærbilde av svømmehelten også. Harrysveisen er på plass, syns han ser litt gretten ut jeg, eller er han sliten, eller kanskje han er lei av fotografen som roper han skal smile? Ja ja, hvem vet hva som foregår i en svømmers hode.





Enda et nærbilde, denne gang i profil. Ser ut som han har fin flyt, men Rossen, hva skuer mitt vakre øye, er du blitt tynn i håret??



















Se hvor fint han ligger i vannet. Ja

Tror nok at gamle Norge har gått glipp ev et stort talent der ja. Om han ikke har vunnet på ferdighetene, så har han sikkert gjort det stort på utholdenheten.


You go man




Her er han ferdig og er snart på vei til å gå opp. Ja nå forjener han virkelig ei flaske med iskalt skummende øl. Så er det bare å vente til morgendagen for å neste økt.


Nei, nå ma jeg dra, Rossen står ferdig med badebuksa, nå drar vi for å bade i havet. Hasta la vista






















































































































































































































































































































































































































3 kommentarer:

Ingalill. sa...

Har dere bassenget for dere selv?
Høres alt for varmt ut for meg, men det er jo sånn dere liker det, så da er det vel velstand og glede -)

Fivrel sa...

Han har skjønt det ja - følge bassengets kurve, det er utgangspunkt for å lukkast her i verda :-) Får me ikkje sjå bilete av ei badande og solblid Lilledora snart, då? Ho likar vel også å liggje og bløyte seg opp i varmen, eller er det berre La Mer som er bra nok for deg kanskje? ;-) Her i landet har me som sagt vore på fjelltur, og eg kan melde om temperaturar LANGT frå badelivets gleder på 1000 moh. Ikkje eingong hunden ville bade. Men, men, sumaren er så vidt i gong. Hasta la vista, ja. Eller olle, då, som de seier ;-) (Har det noko med Høyt oppi fjellet der bor det tre trolle? Lille Olle Bolle? Hm, ikkje det nei. Neinei).

Ugla sa...

Du ser ut over Middelhavet og kosar deg. Eg ser ut på norskehavet og har det bra, eg og. Eg er på tur med Hurtigruta! Det er så supert! I alle hamner er det fullt av folk og korpsmusikk, og nordafor - der er det strålande ver. Akkurat no er vi komne til Stamsund. Turen over Vestfjorden gjekk fint.
OG NB!! Og turen kostar meg ikkje eit øre. Eg ser nemleg på tv! Gullungen trur no at eg er blitt tv-slave. Laurdag morgon sette eg vekkerklokka på ringing før 7. Eg skulle sjå innseglinga til fødebyen. Neste år trur eg jammen at eg tek turen på"Årntli".