torsdag 15. mai 2008

Litt frustrasjon, men ellers ok...

Ja, da har det hendt igjen, det som ikke skal hende. Vi har hatt data crash. Heldigsvis så tror vi at vi har alle bildene våre, Gubben tok back up ved påsketider. Men alt det andre da. alle tingene jeg har samlet på, mønster fine blogger osv. skøfgtjmweprogfåwreoiv, men nød lærer naken kvinne å spinne heter det jo, så i dag da har jeg vært flittig. Istede for å sitte foran dataen, har jeg vasket kjøkkenvinduer, sydd nye gardiner og jammen har jeg hengt dem opp også. Så kjørte jeg en bit og hentet to av verdens vakreste barn på barnehagen. De blir så glad når mormor kommer. Jeg blir invitert på middag med engang. "Vi skal ha noe godt" sier Prinessa. Hun er altspisende, så all middag er god for henne. Etter middag så vi på Charlie og sjokoladefabrikken. Og da den var ferdig danset Lilleprinsen sjokoladedansen mens han svingte det nyinnkjøpte flagge. Det var et syn for guder. Vi lå oppe i sofaen og lo, mens tårene trillet.
Jeg kjørte så hjem, laget meg en duk av restene av gardinene, mens Gubben instalerte og jobbet med dataen.( Vi har flere dataer, men den som crasjet står så lagelig til på kjøkkenet og er den vi bruker mest. ) Som jeg sa til Gubben, tror nok at mamma har blitt bra stolt av meg nå, nå som jeg bruker opp gardin.rester og mixer så det blir en stilig duk. Akkurat slik pleide hun å gjøre det. Fikk masse ut av lite. Tro om mine avlegger blir sånn engang???
Men som sagt så sitter jeg nå i kjellerstuen, leter opp ting og tang og legger iw fawwvoritt.enfe mens jeg spiller DDE og Johnny Cash, Vamp og noen flere. Livet er ikke så værst allikevel og i morgen får jeg besøk av storesøstra mi og han te hu, tenk de skal være her ei hel uke. Hurra, det skal bli koselig det.
.

1 kommentar:

Fivrel sa...

ÅH!! Stakkars dykk! Det er verkeleg ingenting som er verre enn datakrasj (no talar me "alle i familien er friske og landet er fritt og alt-er-ved-det-same-situasjonar" altså). Serleg når ein har bilete liggjande! Men også alt det ein har kome over tilfeldig og spart på, for det er jo mest uråd å finne att... Dataen syner kor sårbare me er, det skal så lite til for å øydeleggje så mykje! Og så dataen då, kven er det som skjønar seg på den?!! Plutseleg berre skjer det eitelleranna, så vert alt borte. Eg har TIL SLUTT skjerpa meg og byrja lagre alle notata mine (= hjernen min = 5 års arbeid) på meir enn ein minnepinne... Har høyrt ei historie om ein som mista doktorgrada si rett før han var ferdig, fordi han mista maskina og hadde IKKJE teke dobbeltkopi...

VEL! DEt er 17.mai og her i huset er det ingenting som tyder på det, kanskje bortsett frå at me skal ete is i dag, men det gjer me jo så ofte likevel så det tek vel ikkje heller. Eg, den streberske Lesaren skal lese, og den flittige Arbeidaren skal arbeide med sitt ute på tunet. Hunden har bestemt seg for å få fri i dag. Det er jo synd på henne, stakkars, ho går på smertestillande og antibiotika etter å ha trekt ei framtann i går, etter ein kræsj med anten ein stein eller fotballen, ho vil ikkje fortelje oss kva som eigentleg skjedde.

OJ! Tidenes lengste kommentar!

GOD 17. MAI TIL DEG OG DINE, stooor klem frå yndlingsniesa di
;-D