mandag 29. desember 2008

Jula 2008 kom...

...så og svant. Nei, det stemmer nå ikke helt da, den er jo ikke ferdig riktig ennå, men det kjennes faktisk litt sånn. Det er stilt her i heimen, de langveis farende dro hjem i går, etter å ha vært her en hel uke sammen med oss. Ikke rart at det er stille, for de gjør litt utav seg. Men det var et koselig besøk, og de er hjertlig velkommen tilbake. Bare så synd at tuppelupp og jeg ble/er syk.
Men over til noe annet. Noen var ikke så sikker på om julenissen kom i år, hadde alle vært snille, alle gikk inn i seg selv og tenkte nøye. Facktisssk, så hadde Lille-Prinsen vært veldig snill, det var han absolutt sikker på. Prinessa var ikke i tvil, hun var jo bestandig snill, men plutselig sa hun "Dere vi har et problem, Lille-Prinsen dytta meg før jeg reiste til Syden og da husker jeg at jeg så at Nissen så oss. Men jeg gjorde ingenting jeg" Vi så bare hvor Prinsen krympet seg og leppen begynte å bevre og frøken Snusfornuftig hevet hodet høyt mens hun sa. DU får kanskje ingenting du, mens jeg får masse. Da grep Gubben inn og sa at en dytt gjorde ingen verdens ting, og freden var igjen opprettet i rosenes leir.
Men vi var ennå ikke så sikker på om HAN kom eller ei så vi tok likegodt et bilde av veranda nissen vi



Men plutselig mens vi satt der og pratet og ventet på at maten skulle bli ferdig, så hørte vi sånn leven utenfor i hagen, vi styrtet til veranda døren, og hvem var det som sto utenfor og veivet med armene og hoiet og ville inn, jo, akkurat det var nok denne karen det

Så kom han til oss allikevel da, stor jubel

Hvis/når Julenissen kommer til oss så har han med bare en pakke hver til barna som er fra han selv, for resten av gavene er jo under treet og det er jo fra slekt og venner det, og det slipper han å dele ut, for han har jo det så travelt som skal overalt og besøke alle snillle barn

1 kommentar:

Ugla sa...

Denne nissen såg ut til å kome rett frå Junaiten. Det er vel der dei er så kvite i skjegget. Hadde han parkert Rudolf i hagen?
Vi fekk våre jolepakker levert av postmannen.