lørdag 15. august 2009

Helga besøk...

...er vi så heldige å ha. Jeg vann bare så vidt å komme hjem fra jobb og hadde akkurat fått stelt meg litt, så var han der, med ny fjellreven-sekk og fortalte at han skulle ligge over i helga. Så klart han får det. Han hadde med flere filmer i sekken som mormor ikke hadde sett, og det regnet ute, så vi kunne sitte sammen og kose oss og se på film mente den lille. Jeg var enig jeg, men først måtte vi en tur på butikken og proviantere, for når man får slike småkarer i huset, så må man ha litt av hvert. Prinsen var enig i det og vi sprang uti i regnet og kjørte i full fart mot kjøpesentret. Prinsen liker å gå på kjøpesenter med mormor, for hun blir som regel med å titter på alt han ønsker seg til jul, bursdager, eller når mormor har fått fylt opp pengepungen sin. I dag var det lettbåten til Sabeltann han skulle så fryktelig gjerne ha hatt. Han hadde jo allerede alle de andre båtene hans så en slik båt hadde vært mitt i blinken. Han tenker og leker sjørøver og pirater, og kan alt om Sabeltann og synger og sier alle de pene og ikke alltid så pene kommentarene som SAbeltann lirker av seg. Han ser opp på meg med de store blå øyne og spør pent om jeg har sååå masse penger, han hadde blitt såååå glad. Og ingen mormor i verden kan vel stå imot Lille-Prinsen når han er på sitt mest innsmigrende, ihvertfall ikke denne mormora. Så lettbåten, Sabeltann og Langemann ble med oss hjem de.



Slik ser en glad liten Prins ut når han må posere med et påklistret smil

1 kommentar:

Ugla sa...

Heldig er den som har ein liten Prins i nærleiken. Og i alle fall er prinsen heldig som har ei mormor med givarglede i sin nærleik. Kos dokker!