søndag 11. oktober 2009

Søndag

Ja, så er denne helga nesten gått og. Den har vært litt innholdsrik. Hør bare her: FRedag, litt før vi sluttet på jobb ringte GUbben og lurte på om vi ikke skulle ta en tur på kino og se Jenta som lekte med ilden. Selfen sa jeg ja, det er jo ikke så ofte han inviterer på kino, han mente han kunne bestille billettene over nettet, og det ble gjort. Jeg har ikke lest bøkene, liker ikke sånne skumle bøker, men man kan jo ikke unngå å få hele historien fortalt likevel, så jeg kan godt si at jeg hadde hele bakgrunns historien klar. Gubben hadde bestilt billetter på Nova, vi var ute i god tid og han kjøpte både popcorn og drikke og sjokolade. Rene daten. Koselig. Masse folk var det og, jeg håpet bare at den stolen som sto nærmest meg ble stående tom, så jeg kunne legge veska og jakka i den, og den ble veskeogjakkestol. Filmen var bra den, skvatt ganske kraftig noen ganger og hylte, men ellers bra, fikk ikke mareritt om natta heller, og jeg skal lese den siste boka, vi har den her hjemme. Gleder meg nesten til den neste filmen også. Men før jeg begynner på boka må jeg lese ut Lisa Markslund`s Livstid. Det er sånn Book Crossingsbok, lurt med sånne bøker.
Lørdag skulle vi i selskap, men GUbben så seg ikke i stand til å gå, med antibiotika kur og hoven kjake. Jeg er dritlei av å gå i selskap alene, så vi takket begge nei
I dag er Gubben ut og sykler med nye piggdekk på sykkelen og jeg har drevet med fredagsrengjøring på en søndag, er nå ferdig med vasken, skal nå rydde litt og tørke støv


God søndag ettermiddag

3 kommentarer:

Ingalill. sa...

Så fint vaskebildet du har da (tsk tsk). Den filmen skal jeg også se - men venter til den kommer til bygda. Alt skjer jo så myer fortere i STORBYEN.

Er du bra i tanna?

Lilledora sa...

Joda takk helt bra, skal til tannlegen neste mandag, tror jeg skal bestille meg flybilletter i dag, til nov.

Ugla sa...

I morgon skal eg ut og farte. Ikkje sei det tilei levande sjel. Men eg skal til kongens by. Akkurat - til kjøbenhavn. Skal tru om eg rekk å gå på kjøret dei timane båten ligg i land. Det er berre fram og tilbake med båt frå Oslo. Så fylg med på veret og sjå om det er storm i Skagerak.
God helg - med eller utan kinodate.