torsdag 8. juli 2010

...og plutselig var....

..vi tilbake. Ser at vi har vært savnet, men frykt ikke, det er bare bra med Lilledora og Gemalen. Grunnen til at vi har vært fraværende er at nettet har vært nede. Siden søndags morgen. Gemalen har nesten gått ut av sitt gode skinn. Ingen oppdatering på børsen. Det er triste saker det. han har fulgt nesten alle nyhetsendibger på CNN og andre lands sendinger for å prøve å holde seg oppdatert. Sånn er det no bare med den saken. Men i dag da vi kom opp fra vårt formiddagsbad, så vi at nettet var koblet opp, stor glede i stua.
Hva vi ellers har drevet med i disse nettløse tidene, er jeg sikker på at du lurer på. Men bie litt så skal jeg prøve å huske på alt vi har gjort. Jo vi har badet, vært på små utflukter, handlet ting og tang og mat. ja så har undertegnede fått strikket litt og hørt på masse lydbøker. Jeg likte beste Havets Katedral, likte den så godt at jeg hører den igjen, for jeg tror jeg sovnet fra noen avsnitt. likte ikke Vigdis Hjort, ikke Loe eller, men den boka der Finn fikk ei halvsøster som het Linda likte jeg godt. Likte godt Camillas Fyrtårnet og og hører nå på Varsleren av Karin Fossum, men jeg vet ikke riktig jeg. Har og med So long Mariann, bombe, og bokhandleren i Kabul. Har dessuten lest Pillens Paradis og Domprostens hemmelighet.
Ellers så er det fotball da. Stor ståhei i går kveld, masse rakketter og saker. Også er det sykling da, vi har jo bare en tv her, og det er av og til litt diskusjon om hvilken kanal vi skal se på.
Må bare fortelle at vi har fått tilbud om å kjøpe nabo-leiligheten for 2,5 mill. Den er mye større enn denne her, og dr.. fin.
Ellers litt triste saker, har bare 2-to E igjen, minibankene nekter å ta bank kortet mitt. Gemalen har nå styring på hele pengeforbruket og han koser seg. Men jeg har handlet fra meg, men det er nå bestandig moro å ha noen kroner som brinner i penge-pungen da, man finner jo alltid noe man kan kjøpe.
Ja, det var alt fra meg for denne gang, vi er sjele glad fordi vi er på nett, og tilslutt en liten hilsen til Ingalill, husk at vi, Gemalen og jeg, kommer alltid ned med føttene først.
Tuddeli

3 kommentarer:

Ingalill. sa...

Det var jo godt
- at dere lander på føttene, mener jeg, ikke så godt med kontroll-freak-gemal med eneste fungrende bankkort - vil jeg tro.

Fatter ikke hvor mye du har fått lest, selv har jeg kun fått unna 30sider + 1kap lydbok, håpløst.
- Finn og Linda = Vidunderbarn :-)

Neste gang nettet er nede bør dere vurdere andre tiltak enn å se på CNN og bade - som feks - familieunderretting på trådløs kafe.

Vi har gått på fjellet.

Fivrel sa...

Sjå der var de ja, alt vel og tilbake på nett :-)

Her er morsan på besøk eit par-tre dagar, og ho minner mykje om ei viss ainna ei, de veit, for her vert golvet forre over, blomane vatna og vasken vaska :-) Men, ho er nå ikkje like flink til å passe på det totale fråveret av smular på brødfjøla, då, eller skjeringa av osten på estetisk vis ;-D

I går hadde eg vakt etter vanleg arbeidstid, og det resulterte i totalt 41 mils køyring. Det trur eg de får høyre om i ein blogg etterkvart, for eit lite kamera har stadig kome fram og ulike veterinæraktiviteter vorte dokumenterte.

Imponert over bokmengdene du har fått i deg, her er eg i gong med Little Bee av Chris Cleave. Grei nok, men må nok få litt meir flyt i høyringa før eg uttaler meg.

her er det dansebandfestival nedpå sletta, og musikken strøymer opp til huset mitt. Morsan står og dansar for seg sjølv på verandaen utanfor. Og sånn går no dagan ;-)

Kello sa...

Godt og høre fra deg igjen :) Lurte på hvor du ble av.Du har vært effektiv med lesestoff.
Kos dere videre....har blitt varmt her og nå :)