onsdag 13. juni 2012

Ja hva kan man si....

...tia går så fort og vi er så travle at vi nessten ikke vinner å skrive blogg. Glemmer å ta med meg apperatet ut på tur og så jeg har ingenting å vise enda, men bare vent.  Jeg sier ikke mer.
Mandagen var vi nede ved La Olla og badet. Det var over 30 grader hele dagen så det gjorde godt å kaste sitt hvite legeme ut i det duggfriske havet.  Har ikke pepling på hvor varmt det var i vannet, men varmt  og forfriskende var det. Etterpå var det litt mer ssoling på terassen, men jeg tror vi holdt oss mer i skyggen da. Tirsdag var det marked i Altea. Vi dro dit, men stemningen ble litt aber da jeg sa at jeg ikke kunne fordra og dra på marked med en som så sur ut.  Hviss han ikke var sur før, så ble han det i hvertfall da.  Jeg handlet ikke noe særlig på markedet den dagen, dro bare rundt og sonderte terrenget. Vi skal jo til den sko fabrikken, så jeg venter med å se på sko til da, skjønt jeg har jo tittet litt da, og jeg så flere par jeg kan tenke meg, men som sagt, jeg ligger litt bakpå og venter. Kjøpte to vesker da, ei rød, jobb veske og ei bers lita veske.
Det må jeg fortelle, ialle år vi har vært her har jeg drevet og hatt med meg føneren min, men bestandig har det ligget en her og bare ventet på å få tørket Lilledoras skjønne hår, I år sa jeg til Rossen, jeg gidder ikke å drege på føneren i år, han var enig. Tror dere det lå en føner her da og ventet på meg da? Nei, så Lilledora måtte ut og kjøpe en ny en hun, og da fikk hun handlet både blå neglelakk og eyeliner med det samme. Laurt.
Så en annen ating. Har jeg fortalt dere om det lille rotta vi har til bil. Den er pen å se på, men den driver Rossen til vannvidd. Den trekker dårlig opp bakkene og vi da som bor, høyt, høyt tilværs.
Han ahr ringt og klaget, men der snakket de bare spansk og han snakket engelsk, så da skjønner alle hvordan den samtalen lød. Og jeg kan si at den ikke var lydløs. Men han skal ordne opp når vi kommer hjem. 
I dag har vi vært og badet nede ved havet, vi har vært på butikken og kjøpt litt proviant og vi har vært en liten tur i Benidorm, bare sittet på en benk og sett på hvat, drakk litt øl, så kjørte vi til Albir og spiste middag. Nå sitter Rossen og er litt på fotballkamp, jeg skal straks sette meg ut på terassen og høre litt på lydboka mi, og strikke litt, så jeg bare sier HASTA LA VISTA

1 kommentar:

Ugla sa...

Ser på vermeldinga på TV at sola er strålande ved Middelhavet. Det er jo bra at sola er hos dykk, her er det gråver og noko regn. Det gjer godt for hagen min. Men send nokre solstrålar opp til oss så grønsakene mine vil vekse - og jordbærplantene sette frukt og bli raude. Heile storfamilien set kurs mot Stavanger i helga. Vi pakker oss inn i ein bil og køyrer over fjellet. Heimvegen tek vi med båt over Lysefjorden og køyrer alle bakkane opp til Suleskar og over heia og heim. Kos dykk!!