torsdag 2. juli 2015

Dagene går så.....

....at jeg rekker ikke å følge med, enda vi gjør ikke så veldig mye. Det er varmt her, nå kl 8.30 på en helt vanlig torsdags morgen er det 31 grader på en skyggefull terasse. Så dagen i dag blir varm. Vi får
kjøre ned til havet, så vi kan ligge og duppe i vannkanten.
I går kjørte vi il Elcke får vi måtte innom Salvador Artensano.  Ble ikke så store fangsten, men det som ble kjopt er fint og dyrt. Vi kjører litt hit og dit, undertegnde er mat lei, så hun lever mest på tunfisk salat og øl, han andre spiser litt av hvert. Mange opplevelser har vi hatt, som vi desverre ikke har bilder av, men vi glemmer aldri  da Lilledora løp nedover ei gate i Benidorm og ropte og skreik for å få to menn til å stoppe. Stoppet de, nei, hva skulle hun ha gjort med dem hvis hun fikk tak i dem, det siees det ikke noe om, men vi ler av de i ettertid.
Har ikke handlet så mye som jeg pleier, finner ikke det lile ekstra liksom, men jeg har nå nok til å fylle en koffert da.  Hadde med meg mange hvite tunikaer ned hit, men det blir flere med hjem, og litt sko, og litt vesker og litt av hvert annet.
Rossen svømmer lannnnngt hverdag.  Det blir ikke så mye løping, det er for varmt, så han svømmer i havet heller. Heldigvis så er det badevakter nedå LaOlla, så han er ttrygg og Lilledora følger nøye med. Hun ser et grått hode duppe opp og ned langt langt borte, så snur han og svømmer tilbake. Turen hans tar sånn ca 50 min. Jeg venter på at Rossen skal stå opp, selv har jeg vært opp lenge, nå skal jeg ta med meg lydboka, sstrikking og vann og gå og ssette meg ut på terassen, sp HASTA LA VISA, som vi så pent sier her nede i varmen.

1 kommentar:

Ugla sa...

Sommar i nord også. Med solparasoll på terrassen og basseng og sandkasse til dei små nede på plena har alle det greit. Men kjøkkenhagen må vi vatne kvar kveld, og alt er frodig og fint. Vi ventar på at jordbæra våre skal verte mogne. I fjor hadde vi jordbær i slutten av juni. Kos dokker i varmen, det gjer somme av oss i nord også.