søndag 8. november 2009

Feiring

Ja i dag feirer vi stort her i Lilledoras hus. Ikke bare for at det er farsdag, men Gubben har bursdag den 10, og det er jo på tirsdag, og da er vi jo alle opptatt med jobb og barnehage, så vi fann ut at vi slår to fluer i samme smekk. Done
De beste ønsker for dagen, Gubbe, (han hater at jeg omtaler han som Gubben, men hva skal jeg kalle han da, Darlingen, nei, hain-te-mæ, det er jo et kjent fam.navn, men jeg lar søstra og Homla få bruke det, finner ikke på noe annet navn jeg, så det blir Gubben)


Ja, jeg har laget kake til han, Oreo-kake, for første gang, gleder meg til å smake den. Homla vil vel ikke smake på den, for jeg hadde med meg kjeks hjem fra Spania, og hun tror de er gammel, men det er de ikke, Gubben sjekket datoen. Og de har ligget kaldt.
Jeg driver og på å lage middag, noe er ferdig, det er bare potetene og den lille finpussen igjen, så skal bordet dekkes og pyntes, Vi må ha lyseblå lys idag, Prinessa (hun pleier å si at det har hun lært av Oldepyen sin) er litt nøye på dette, så jeg må legge meg i selene så alt blir riktig. Prinsen og Prinessa kommer vel snart og det skal bli GØY, (Et ord som de bruker ofte) og jeg gleder meg.
Prinsen lå her forleden og det er en sann fornøyelse og ha han. Han er så kjærlig og god, og så lur og farskat at jeg koser meg glugg i hjel. Da han gikk sa han at han håpet at jeg kom og lå til han og en dag, men hvor skal jeg ligge sa jeg. Jo, sa han DU skal få ligge der det er koseligst og varmest å ligge, nemelig midt i mellom mamma og pappa. Tenkt det Hedda.
Ja, de er kostelig deisse barna.
Men over til Gubben igjen, han sitter nå og ser cup-finalen og det får han lov til, han har og vært ut og sprunget sine mil, og jeg sa ingenting, bare nikket og sa ja, jeg er bare snoll og hyggelig i dag, pyntet meg med kjole har jeg og, den første jeg hadde på meg, sa han at det var kjerringkjole, og jeg tok den av med engang, tok deretter på en ny og da sa han at den var litt kort, men den var ok. Se alt gjør jeg får å tekkes bursdagsbarnet somegentligikkeharbursdagidag.
Får ikke lov til å sette inn bilde av han så hele verden kan få se hvor kjekk en "gåttutpådatomann" ser ut, så jeg setter inn bilde av Johnny i stede jeg. Han er jo kjekk han og.



Vi liker han godt begge to, så dette var et godt valg.
Nå må jeg gå og sette på poteter, men jeg har det så koselig her med lyd bok og pepsi max. Akkurat nå hører jeg Trygve Gullbrandsen, Og bakom synger skogene, nydelig. Det erBjørn Fougner som leser, og han leser såååå godt.
Nei nå må jeg gjøre bursdags ting igjen, vi blir mange til bords, så her er det masse som må gjøres. Vi tastes

4 kommentarer:

Ugla sa...

Til lukke, til lukke. Kos dokker med potet' og tilbehør. Kaka er sikkert god sjølv om eg ikkje veit kva ho inneheld. Eg laga æplkaka mi i går, med rombløytte rosiner. Selskapet mitt likte den, og pizzaen vart god - italiensk botn, tynn og crispy(!).

Ingalill. sa...

Gamle kjeks og kjærringkjole (tupppattt) ????

Ingalill. sa...

Kommer du snart??

Anne Elise sa...

Hilser på! Nå er der virkelig lenge siden jeg var innom.