søndag 11. april 2010

Midt i april...



...er vi allerede kommet. Skal si tia går. Vi er ferdig med påske og undertegnedes bursdag. Koselige greier begge to. I år som mange ansre år, har vi hatt den glede av å ha besøk sørfra. I år kom bare to av fire, men de var velkommen for det. Jeg syns vi kosa oss godt, og mormors eget Sussegull, er nå bare et stort Sussegull da. Han ville til Pirbadet, mormor hadde ikke lyst, ikke morfar heller, så mammaen måtte forbarme seg over sønnen og de var der i to dager og de var der i fem, sier og skriver fem stive klokke-timer hver gang. Skrekk og gru sa jeg, det er jo grunnen til at jeg ikke vil være med dere dit, makter ikke å være inne i en varm, bråkete, klorfyllt hall i fem timer jeg. Aldri i livet.


Bursdagen min ble feiret med brask og bram. Selv om den var på skjærtorsdag, fikk vi da samlet sammen noen gjester, så det ble et brukbart selskap.


Jeg bare ELSKER å ha bursdag, da blir man hovedpersonen, og alle dyrker en den spesielle dagen. Jeg oppdaterer fjern og nær om at snart er det 1 april, og da er det Lilledoras bursdag. Barnebarna er innprentet med at 1 april er neten flaggdag, og de vet at den som sitter øverst i Hieriativet (mulig feil stavemåte) har bursdag da. En forventer da at de sender en melding, enten på mobil, mail eller facebook, hvis en ikke har anledning til å komme på besøk. Sånn er det bare med den saken.


Jeg hadde kjøpt ny kjole for anledningen. Sort og rød, utringet og knekort. Syns jeg var fin jeg, med svart strømpebukse og røde høyhæltesko til. Døtrene mine spurte om jeg skulle servere øl, for de syns jeg så ut som ei Tyrollerjente, og de var litt bekymret for at farfaren deres skulle få hjerteslag, når han så utringingen min, så som den fromme mammaen jeg er, snørte jeg litt sammen, og spurte så den gamle om han syns jeg var for mye utringet. Men han bare sa at det var bra og ha noe pent å se på, så det så.

Fant ikke noe bilde med svart og rød kjole, så kjære leser dere får bare bruke fantasien og gjøre om på fargene selv. Husk at skoene er røde og da, og istede for krone på toppen så var det en svart rose i mitt diadem

4 kommentarer:

Ugla sa...

Lilledora; eg er sikker på at du var heilt henrivende i ny kjole og nye sko. Bursdagane dine høyrest så gama ut at eg gjerne vil vere med. Kan eg få kome neste år? Så skal også eg stille i ny kjole. Men eg brukar gammelskoan' om du tillater. Å kjøpe sko er noko eg ikkje likar så godt. Men syster mi, du, ho elskar sko!

Lilledora sa...

Kjære Ugla, selfølgelig skal du få komme i bursdagen min, jeg kan kanskje låne deg et par sko og hvis du vil. Det er moro med nye sko vet du

Fivrel sa...

Artig ;-)Og, om ikkje eg tek heilt feil, dukkar det opp iallefall ei hending i løpet av sumaren - som eg meiner er ei ypparleg orsaking for å kjøpe seg eit nytt par sko :-)

Lilledora sa...

I know, Fivrel, I know, og vi gleder oss