søndag 16. januar 2011

En liten søndagsbetraktning.


I dag har jeg tittet igjennnom mange slike interiør-blogger. Hvitt, og fint er det der. Også er det så ryddig.
En ting jeg lurer veldig på er , hvor gjør man av alle tingene sine, slik som boka man satt og leste i, strikketøyet, kryssorden, mp3 spilleren kaffekoppen ol? Og ikke og forglemme skoene eller tøflene man sparket av seg da man krøllet seg sammen i sofaen.
Det er tydelig at det ikke er Lilledora som bor der. Hos oss faller rotet rett ned, tror nesten at tingene bare hopper ut av skapet jeg og plasserer seg rundt selv. Du kjøper for mye, sier mange nå, men jeg er ikke helt enig i det.
Skal ærlig innrømme at jeg har sort belte i shopping, men jeg shopper helst sko, klær og litt annt. Ikke slike ting de blir rot av.

Må kanskje tilføye her at vi ikke har hvite vegger og tak , hos
oss er det furu nesten overalt, syns det er fint jeg, selv om det er
gammeldags , men snart kommer det tilbake, sier Gemalen. Vi pynter opp med
gardiner og slikt, må innrømme at jeg er hekta på gardiner, og det blir
så fint att. Vi har også gamle møbler. Vi er sikkert de eneste i verden
som har teakseksjon, har hatt den så lenge vi har vært gift. Gemalen
syns den er flott og så er det plass til så mye bøker i den, for vi har bøker
i vår sekjson, og litt ting, men ikke mange. Skinn salong har vi og,
og den har og sett sine beste dager, men med fine hjemmesydde puter som matcher gardinene er den helt super, og ganske god til å krølle seg opp i er den også.

Skal ikke nevne spisebordet vårt, for det er unikt, men foresten, jeg nevner det likevel. Det er rødt, rundt og gammelt. Når vi trekker det ut, så blir det ovalt. Har inntatt mangt et godt og koselig måltid rundt det. Greier ikke å kvitte meg med det, har så mange minner bundet til det.
Men en ting har vi som er veldig moderne. Vi har slike emaljerte kasseroller som er så "in" nå, og vi har flere av dem, godt brukt, de har vært med oss siden sist de var moderne, så alt kommer tilbake. Tenk det da dere, snart blir Lilledoras hus, et hus med moderne innhold. Ja jeg vil nå se det før jeg tror det.
Når jeg nå sitter slik og skriver om ting opg tang, så må jeg også nevne at jeg har en hel del med feil og mangler, men en ting er jeg helt blottet for og det er missunnelse. Og det kan Gubbeknekten være sjeleglad for, tenk om jeg har vært et slikt kvinnfolk som skulle ha hatt alt som var moderne og fint, da har han ikke hatt tid til å sitte ned i kjellerstua og sett på

vinteridrett på den store flatskjemen, neida måtte han hive seg rundt og pusse opp og ta ned julepynten som enda henger på utsia av huset.


PS. må bare nevne at jeg nettopp har vært på en nettbutikk og bestilt meg nye kjøkkengardiner. Livet er hærlig dere.

2 kommentarer:

Ingalill. sa...

omg omg - er julelysene fremdeles ikke ryddet bort og veggene av furu?, du slette tid!

Her holder vi alt hvitt og rent, epleduft og vind i fjærlette gardiner. Alle tær blir vasket og sterilisert før de entrer og all julepynt er behørig ryddet vekk.

Ugla sa...

Du har det sers koseleg i det lille raude huset, Lilledora. Det er godt at du passar på dei gamle møblane dine. Så lenge dei er brukbare. Så får du heller bytte gardiner kvar måned. Her i huset vert gardinene teke ned(stundom), vaska og så hengt opp att. Eg likte så godt gardinene i deg gamle huset at eg likesågodt tok dei med i nyhuset - og her har dei vore sidan.Men du, mor mi , hu likte nye gardina hu å.

Det er godt at du er frisk og attende på bloggen.