torsdag 16. juni 2011

Her er det....

...varmt, nå kl. 20.33 er det 28 grader ute. Det har vært en litt som slitsom dag i dag, vi driver på å aklimisere (?) oss, med hensyn til ferie og slike ting. Vi er litt rastløse, men det går vel seg til.
I går var vi noen timer ned på La Olla, stambadestranda. Vannet var nydelig og vi badet og koset oss med frukt og vann. Etter på dro vi og handlet litt mat, men masse drikke, slik som juice og øl. Raviross prøver ut flere ølsorter, og det er greit det, bare han kjører meg dit jeg skal først så, og selfen hjem etterpå. Han elsker å sitte ute på terassen med ei bok og en boks øl.
Vi tok oss en dukkert i bassenget før vi stelte oss litt og dro til Albir. Vi sjekket ut noen butikker(det er så greit det, å sondere terrenget) så ikke noe som ropte Lilledora kom og kjøp, men jeg tror nok at det ropet kommer senere og sikkert masse ganger, så jeg har is i magen.
Vi spiste nydelig middag på en kinaresturant, drakk pils og portvin og hadde det på G, bare synd at man blir så trett etterpå.
I dag fant vi en liten varm strand litt lenger nord. Det var fint der, men det var sååååå varmt. Undertegnede badet bare en gang, men Raviross måtte uti tre ganger før vi dro videre. Heldigvis så hadde vi på oss badetøy, og vannflaska lå i frysebeggen, men ingen hådklær og slike saker. Men vi ble jo tørr.
Elers så har vi bare sløvet her hjemme. Begge har vi lest ut ei bok, Rossen har spist opp all godisen, nå ligger han og sløver og ser på fotball. Ikke har jeg strikket ei maske heller, og han kompisen lurer på om jeg har glemt at jeg har med meg strikking. Det holdt nesten på å bli krise her, jeg fann bare garnet og strikkepinnene mine, men ikke noe mønster av det jeg skulle strikke. Jeg var nesten på rannen av et sammenbrudd, Rossen kom ilende til vrengte kofferten og bagen, og jammen fant han mønstermappa mi og. Han sukket lettet da han kom viftende med den, han hadde vel et øyeblikk sett for seg fire uker med ei Lilledora uten strikking, og det synet er vel det værste han kan tenke seg.
Så vil jeg gratulere Prinsen med den første mistede tann, tenk at babyen vår har blitt storgutt han og nå, tia flyr avgårde

5 kommentarer:

Ingalill. sa...

SOLKREM
Don't forget it.
- og feriebilder.
Det regner i dalen.

Ugla sa...

Takk og pris for at du fann mønstermappa di og er i full gong med eit nytt strikkeprosjekt. Heldige er vi som nyter godt av all strikkinga di. Men har du berre eit garnnøste, kan du jo fingerhekle. Eg høyrde om ein gut som hadde fingerhekla ei kilometervis lang lenke. Kva skal du med den?spurde eg. Nei, det visste han ikkje. Men du finn sikkert på noko...
Kos dokker i varmen og tenk på oss som må ut i regnet. 24mm i natt. Ja, det er vel godt for kjøkenhagen min.

Fivrel sa...

Der er du på plass i varmere land, ja! Etter ei strabasiøs reise, hoho, eg ser levande for meg denne Rossita i flysetet ved sida av, jø å jø, tjuvaktig på seoghør, det kan vel knapt bli verre. Men når varmen no har inntatt din solkreminnsmurte kropp (hør, hør! Ingen sympati frå Dalstroka innanfor, korkje denne eller den andre dalen, ved eventuelle solbrente episodar seinare. Kainnj for det sjøl!) - pils og portvin, bøker og strikking på plass, er vel alle vonde minne borte for godt vil eg tru.

Her er det helgetur til heimslege strøk att; hunden passar på hønene, hainn te mæ fiksar på bil og verktøy og det som er, og eg stønnar ved tanken på å måtte bøye meg og knyte skolissene, ein månad att med bikiniform a la morsan '82. Men lite bikinibruk likevel - me skal derimot opp i 1000 meters høgde iløpet av ettermiddagen (ikkje springe opp og rundt vatnet, som visse andre me kjenner brukte å gjere), men køyre opp og køyre båt og overnatte til i morgon med sikkert både stillongs og ullgenser. Kvar si lyst :-) Tjohoi, ha ein herleg laurdag!

Hilsen fra landet sa...

Dette må jo bli deres andre hjem snart! Nå er dere lommekjent og vet sikkert hvor dere liker dere best. Nyt dagene!

Lilledora sa...

Det er vårt andre hjem, føles godt å komme hit, til havet, bassenget og alle markedene. Det er trivsel på høyt plan, også blir vi brun og