tirsdag 14. juni 2011

Sommerføljetongen juni 2011

Ja folkens, nå er vi her, ...vi sitter her i Spania og ser utover havet, den første dag i ferien vår. Trallalala tralla la ja denne ferien denne blir bra osv.
Vi har hatt en nydelig, men dog begivenhetsrik dag, men slik er det jo alltid med fam. Glum.

Vi sto opp tidlig, 4.45. Det gikk raskt på badet, klærne kom fort på, litt drikke og så litt maling, så var vi ferdig til å dra. Kofferten ble gjort i stand kvelden før, stappfull. Vi skulle prøve noe nytt i år, hadde Raviross funnet ut. Vi skulle ta første buss, hoppe av ved Simens, ta flybussen derfra. Genialt- Og det var det også, det tar jo bare et par min. å gå bort tl busstoppen vår og flybussen stoppet jo der vi gikkav tre min. senere. Som før sagt genialt. Alt gikk greit helt til vi var nede i sentrum, da begynte jammen bussen å kjøre oppover Prinsensgata, istede for nedover. Jeg dultet borti sidekameraten og gjorde han oppmerksom på dette. Han tar jo aldri buss når han er ute i embetets medfør, så han skjønte først ingenting, men da jeg hadde pekt og forklart, ropte han til bussmannen, hei hvor skal du hen du? Vi skal til Værnes vi, altså. Bussmannen snudde seg og sa at dette var en buss som gikk oppover Moholt og sånn, heremin tenkte jeg, når kommer vi fram da, for bussen gikk såååå saaaaakte. Men omsider var vi på Værness, bagasjen ble ekspedert og vi gikk inn i sikkerhetskontrollen. Av lærte grunner har jeg ikke høye hæler, men lave sko uten noe blankt inni,ingentin peip da jeg spaserte igjennom, men så var det håndbagasjen da. Jeg hadde jo ei håndveske, den var grei, men så var denne andre d, som var full av garn og noe som peip. Jeg ble vinket til side, er det din, jeg nikket,har du saks med deg, neiii, det tror jeg ikke. Å jo da sa mannen aog jeg skal nok finne den, og tror dere ikke at det lå ei saks i strikkeposen min, ja ja, jeg visste jeg hadde ei anna ei nede i kofferten min.
Flyturen gikk sttrålende, vi fikk frokost og så sovna jeg.
Vi hadde akkuraat passe tid til neste fly, jeg vann å hente meg penger, kjøpe ei flaske brus også nye se og hør. Raviross kjøpte ei avis. Så gikk vi ombord. Selvfølgelig skulle jeg sitte i midten, hain anneren sitter bestandig ytterst, den innerste plassen var så ledig, da var spørsmålet, fikk den stå sånn, eller kom det noen og presset seg inn.
Hvor lenge var Adam i Paradis, like før flyet startet kom det ei Rosita (Ravivross er skrå sikker på at hun het så), kastet seg ned i sete og begynte å snakke. Jeg er jo opplært til å ikke snakke med fremmede, men til slutt snudde jeg mitt søte ansikt mot henne , smilte og sa på engelsk, are you talking to me, slo så pent ut med hendene og sa,no conprendo.
Hun ristet på sete og vi forsto at hun sa at det var løst, snakket og veivet med hendene, tittet ned i avis lomma si, fann ikke noe interesant, men hva gjorde hun så???? Hun tok se og høret mitt, uten å spørre, jeg tok tak i det og sa at det var mitt, men hun holdt igjen så jeg sa ok da. Tenk å ta noens uten å spørre om å låne da, jeg må innrømme at jeg ble litt sjokkert. Ingen, og da mener jeg ingen har LOV til å lese mine blad før jeg har lest dem. Bare spør jentene mine det. Jeg lukket øynene greide ikke å se på at hun slikket seg på fingrene og bladde i MITT blad. Etter en stund la hun det fra seg, da drev hun i en hel time med å dra fingrene igjennom håret, ristet på seg, snakket med seg selv og ropte ollllllla. Det er den lengste flyturen jeg har vært med på.
Heldigvis er vi av de raske ut av flyet og vi så henne ikke mere. Og takk for det.
Vi hentet bila, kjørte greit ut av flyplassen og tok rett vei fram til bestemmelsestedet, der vi handlet og kjørte hjem.
Alt var greit, nærsom at garage nøkkelen er borte, så bila må stå nå litt ut i varmen. Her er det 31 grader, vi har badet i poolen spist mat og Raviross har konsumert en masse øl, så han sovner snart. Så kort sagt, vi er i solhimmeln. Vi tastes

3 kommentarer:

Ingalill. sa...

Skjønte at dere var framme da jeg begynte å se Spaniakart.
Tenk at det måtte ferie til for å få oppdateringer, regner nå med å se daglige doser sommerferie.

Husk solkrem.

(tenk at dere ble oppkoblet første dagen, så lett har det vel aldri gått før?)

Kello sa...

Høres deilig ut med ferie. Her regner det i dag. Kos dokker :)

Ugla sa...

Dette vert ein minnerik ferie - med Den starten. Skla bli moro å fylgje med. Takk for pakka som kom etter pinse - med noko til varme dagar(eller er det til å ha under på kalde dagar??) - og nydelege heimestrikka sokkar.
Kos dokker med badevatn og blandavatn - for du veit, det er lidderlig flaut å drekke bare vann - det har eg lært av bror min..