søndag 9. november 2008

Julen nærmer seg ....

...og vi har begynt med med forbredelsene. Prinessa og jeg var på
teatret i går og så i " Jul i Prøysenland"


Det var morsomt, det var premiere i går og de høstet masse latter og masse klapping.
Vi moret oss godt, både liten og stor.
Syns det bestandig er en egen stemning å gå i Teatret jeg. Da jeg var lita var vi bestandig på barneforestillinga i jula, (da var det bare barneforestilling til jul) noe vi gledde oss til i lang tid. Det var den gang vi var stivpynta med rød fløyelskjole med strutteskjørt og hjemmelaget korketrekkere og stor rød eller hvit sløyfe i håret. Jeg hadde veldig langt hår, men desverre ingen krøller, derfor måtte mamma lage krøller på meg. Storesøstra mi hadde og langt hår og hun hadde egne krøller. URETTFERDIG

Meni går var det Prinessa og min sin tur, hun hadde og pyntet seg, både med nykjole og fin genseren med ditto lue

2 kommentarer:

Ugla sa...

Heldige dokker osm bur i nærleliken av teater. Eg kan og minnasts barneteater frå gamle dagar. Det var eit av jolas høgdepunkt. Ein gong vr ayster mi og eg på teater med den lisle sonen til kusina vår. Lat oss kalle han for Roger. Midt under framsyninga til "Folk og røvere i Kardemommeby" , medan røvarane listar seg fram, så ropar Roger så høgt han kan: Pass dokker. No kjem røvaran'. Folk i salen lo, men syster mi og eg tykte det noko flaut.

Hilsen fra landet sa...

Tror det er viktig å ta med barna på slike ting. Vi skal på "Hakkebakkeskogen" på Nationalteateret i desember. Får nedover noen venner fra G-dalen på besøk og skal gå sammen med dem. Gleder oss veldig!

Morsom historie fra ugla også!