lørdag 6. mars 2010

Det er lørdag, det er mars.....

...og det snør ute. Det snør små, tette yndige små snefnugg. Riktige så søte, men det er bare det at de kunne snødd en annen stes, og ikke akkurat her jeg bor. Den er ikke velkommen, og jeg skal melde meg inn i en gruppe på facebook, hvor de sier opp abonementet med snøfalling. (et nytt ord, nesten like så pent som lysfontene). Men nok og snø og kuldegrader, nå vender vi nesa mot våren og snuser inn sol, varme og fuglekvitter. Snart kommer krokusen og snøklokkene fram og, ihvertfall i Vika og på Lade, men her på høyfjellet må vi vel vente enda en god stund. Men plutselig så er den der, og i år har jeg vært fløre var og kjøpt meg nye sandaler. Forstå meg riktig, man kjøper ikke gamle sandaler da, og nye sandaler kjøper jo man hvert år, men dette året var jeg ekstra tidlig ute, for plutselig så så jeg disse, og de var jeg og på utkikk etter i fjor, men da ble de utsolgt i mitt nr., så jeg måtte kjøpe andre, men i år....


De er ganske snertne, og de passer helt fint i Spania, når vi er på stranda eller på en av våre utforskningsturer. Gøy med fine ting.


Men det er lenge til vi reiser til Spania, og litt vårnytt må vi pynte oss med mens vi venter også. Datt plutselig over disse, endag jeg hadde god tid og var og tittet litt på vårnyheter. De er gode å ha på foten, litt sveisne å se på og veldig anvendelige. Har allerede brukt dem. Passer både til bukse, skjørt og kjole. Nesten som et kinder-egg, tre i ett. Glad.



Jeg er jo en vandrer, om en vandrer i skog og mark eller på jakt etter noe knærs i butikker, det er vel en smaks sak. Om vinteren er jeg en butikk-vandrer, på våren og om sommeren vandrer jeg i skogen, og butikker. Denne gangen var jeg på utkikk etter noe nett, rødt og stilig. På en av mine yndlingsbutikker var ikke ekspeditrisen sen med å vise meg disse små herlighetene. Jeg ble nesten rørt jeg, så glad ble jeg, for det var jo nettopp slike jeg var på jakt etter.
De passer akkurat til den nye svarte Ola-buksa mi og den nye blusen, og med ei rød Spania veske til, da er Lilledora klar til å gå på fest neste uke. Jippi, det skal ikke så mye til for å glede et gammelt hjerte







6 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Har dere planlagt spania-tur igjen? Ikke de øverste, men de andre var absolutt slike som jeg ser for meg Lilledora i, ja! ;-)

Ingalill. sa...

Når jeg tenker meg om trenger jeg også nye sandaler, bruker jo fremdeles et par 90-talls avlagte etter min mor.

Lilledora sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lilledora sa...

Ja, Landliv, vi reiser til Spania 15 juni, og blir der i ca 4 uker. Vi trives der, vi elsker å bade, vi elsker å oppdage nye steder der, også elsker jeg alle markedene der da, og nå vet jeg om ennå flere. Vi reiser tilbake til den samme byen og den samme leiligheten, så det er nesten som å komme hjem

Ingalill. sa...

hvor er du?

Lilledora sa...

hvor tror du??????