torsdag 25. mars 2010

Eg veit noko godt om deg


Jeg satt bare her og surfet litt og leste litt histen og pisten på div. blogger. Da plutselig kom jeg til en kjent blogg, og der var det et lengre innlegg om hva den personen var glad for. Hun nevnte mange, både barna sine, kjærestemannen og venninder, fjern og nær, og det var jo koselig. Men var jeg nevnt? Neiiiii, ikke at jeg bryr meg altså, (hm, hm) men jeg håper bare at hun leser dette lille vakre diktet av ukjent forfatter, som jeg tilegner henne akkurat nå


Eg veit noko godt om deg!


Kor livet var godt å leve
om alle me traff på vår veg
smilte i mot oss og helste:
Eg veit noko godt om deg!


Og bed den svake hjelpe
Sei ja, og svar ikkje nei.
Det bur noko godt i alle.
Eg trur på det beste i deg.


Gløym aldri den gylne regel
i kvardagens hurlumhei:
Du veit noko godt om andre,
eg veit noko godt om deg.

Slenger med denne sangen og jeg, hør på refrenget, ihvertfall.
Gla i dæ, snuppa

1 kommentar:

Kello sa...

Lilledora.. du er bare flink til det her.... koser meg med innleggene dine... God påske..