tirsdag 13. mai 2008

Hjemme igjen


Så da er jeg hjemme igjen etter noen fine, solvarme, lærerike (tar ikke i bruk all ny lærdom nei) dager på Østlandet. Jeg har fått innføring i hvordan man bruker vaskenøtter når man vasker klær, og hørt om hvor flott, greit og naturvennlig slike tøy-bind er. (Er glad over at jeg slipper og bruke slikt, er kjempeglad over at det var always ultra som var på topp i mine glansdager).

Vaskenøtter derimot, DET skal jeg prøve, fikk med meg mange nøtter i en slik fin nøttepose.



verd og lese den linken og så å kjøpe og prøv


Da jeg kjørte sørover, skuet jeg så mye vakkert på min vei. Der var både brusende elver, søte kuer, kalver og søte små lam. Jeg tenkte jeg skulle stoppe og ta bilder, men hvor stopper man når man ligger på E6, og før man greier å tenke tanken ut så er man plutselig et annet sted.


Plutselig er man der man skal være og får en god klem av denne stilige karen




Oh, Danny boy , og Danny boy, I love you so.




Pinseturen min bød på mer, masse nydelig mat, all honnor til kokken. Fikk for første gang smakt Sushi,, den passet min gane utmerket











Mitt vertskap driver jo med så mangt, og kildesortering og naturvennlige produkter står jo i fokus der. Der ble jeg igjen inndoktorert med hvilken såper jeg skal bruke, hvilke kremmer og kosmetikk. ja jeg fikk meg ting hjem og, flere leppestifter, eller munnrødt som min mor ynder å kalle det, og såper, og krem. Huden min kjennes ung og fresh ut, Lottem


http://www.kissme.no/


denne linken er det verd å ta en titt på.


Så plutselig var det på tide å dra hjem. Når fanten har fått noe godt så drar han videre. Etter mange hadet og klemmer og vi sees i Spania, kastet Lilledora seg inn i farkosten, satte Johnny Cash på full guffe og dro nordover igjen.


Etter nesten å ha kjørt på et ekorn, bare nesten, jeg kastet meg på bremsa og slang bila til venstre, og det vesle ekornet kunne spirnge hjem til huset sitt, fikk jeg se denne vakre hesten


Det ble litt langt unna, men jeg satt i bila, og pen var den. Jeg kjørte et stykke til og da så jeg denne skummende elva


og mange , mange bjørker uten blader. Stanley Jacobsen synger en sang om ei bjørk som har tatt vårkåpa på, men på dette fjellet hadde ingen tatt fram vårkåpene og tittet på dem engang. Trist tenker jeg, men så kom jeg jo på at det bare var 12 mai, og Ugla hadde bursdag, så det var tidlig, tidlig vår enda.




4 kommentarer:

Ingalill. sa...

mmmm -- så fint at du føler deg klokere :-)
Jeg har endelig gravd opp google passordet mitt så nå kan jeg regne kommentarer over dere alle - en gang i blant, that is.

Ingalill. sa...

miss.
man vil jo være mer anonym enn som såå - så jeg prøver igjen.

Fivrel sa...

Det er opplevingar av mange slag som ventar når ein reiser til sørlegare strøk ja, og då tenkjer eg ikkje fyrst og fremst på Spania! Ladyen har mykje godt å lære bort og vise til, sjølv om eg nå synest du har ei bakstreversk haldning til tøybind, lilledora... ;-) Sann mine ord, ein kombinasjon av komfort (usj, kven orkar å kle seg i klam plastikk) og miljøvenleg søppelreduksjon, betre kan det ikkje bli ;-)

Du skriv godt, Lilledora, det er så artig å lese! Ikkje minst om Prinessa som er kurert for syklubb-fantasiar for ei stund, hehe!

Ugla sa...

Lilledora, så godt at du hadde ein triveleg ferie i sør, og det er mykje lærdom i å ha unge døtre. Vi er heldige du og eg. Kan vi ikkje ha ei lita syklubbsamling du og eg og Prinsessa snart? Eg kan vaske opp, så slepp ho. Men la meg sleppe å ete sushi.