lørdag 18. juli 2009

Så er ferien over...

...for denne gang. Vi har hatt tre kjempefine uker, har kost oss og slappet av, og bare hatt det fint. Vi trives i Althea, og tror nesten at vi kanskje kommer til å reise tilbake neste år og. Det er masse vi enda ikke har utforsket der nede, så TIME WILL SHOW....
Viser det siste bilde fra svømmebassenget og opp mot leiligheten vår. Er det rart vi trives.

¨
Onsdag 8 juli var vi klar for hjemmereise. Vi hadde pakket og gjort alt i stand, bare sengtøyet var igjen. Hilde hadde sagt at vi ikke måtte stresse med det, men jeg er jo min mors datter, så alt skulle være greit når vi låste oss ut. Ergo kl 4 om natten står jeg opp, river sengklærne av Gubben og gir han en badehånduk som han kan ligge på, legger tøyet i vaskemaskina og thats it. Når Gubben står opp kl.7, er klærne vasket og hengt pent opp, effektiv, det må man være noenganger. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg ble lei av han Johannes på en slik snakkekanal, han satt og snakket hele natten og var såååå "deilig" at jeg nesten fikk fnatt.
Kl. 7.30 var alt lastet ned i bilen og vi var klar for flyplassen. Turen dit gikk veldig greit, nesten for greit syns jeg, alt klaffet. Bensin fikk vi og fylt og bila ble levert inn, akkurat slik vi fikk den. Vi sjekket inn og fikk handlet litt på taxifree, ikke mye, vi orket ikke å drasse på plastikkposer, så vi bestemte at vi heller fikk handle på Værnes. Trodde vi. Vi hadde god tid, så vi gikk der og tittet på alt og handlet litt, deriblant ei rød klokke til meg. Måtte ha ei rød ei, som sto til de røde skoene og veska jeg kjøpte siste dagen i Albir. Det ble tid til å gå om bord, flyet kjørte bortover flyplassen og der sto vi. Vi sto og sto der, varmere og varmere ble det, tilslutt kom det opp over høytaleren at flyet hadde problemer, teknikerne manglet en del, den skulle komme med neste fly fra Norge, så vi ble desverre forsinket, mat og drikke skulle vi få, så det var bare å gå tilbake der vi kom fra. Ja, da satt vi der igjen, og der ble vi sittende i ni-9-ni timer. Kan tro man ble lei, Gubben ble så ergelig (les sint) etter åtte og en halv time at han gikk nesten i flint. Det var pga dårlig informasjon. Og dem som har sett min Gubbe ergelig (les sint), vet hvor koselig det er. Men alt går over. Kl.9, gikk vi ombord og flyet fløy oss glatt til Værnes. Vi fikk gratis drikke og snaks og hadde det bare koselig der oppe i lufta. På flyplassen fikk vi det veldig travelt, svigersønnen sto og ventet på oss, så vi hastet igjennom taxfreeen og kjøpte bare snus til han ventende og sjokolade til datteren. Kl. halv tre på natta var vi hjemme, da hadde jeg vært oppe nesten et helt døgn, så da var det nesten bare å stupe i seng.