fredag 19. februar 2010

Dagen i dag...

..har vært en innholdsrik og meget kald dag. Jeg var først til legen, deretter handlet jeg litt, kjørte hjem og prøvde ut det jeg hadde handlet, tok meg en kopp kaffe og satt og ventet på at kl. skulle bli tannlegetid. hadde nemelig mistet en liten del av en plomme, og jeg ville repare den med engang, ville ikke ha noen gjentagelser fra sist, da jeg ventet og så brakk tanna og det ble så mye styr og slikt. Så Lilledora ringte og fikk time med engang hun. Greit med slike tannleger, som slipper inn gode kunder raskt. Ja, for det siste året har han tjent godt på meg. Men nok om det. Etter tannlege besøke skulle jeg inn i Vika for der skulle G.........barnehage ha Ol-avslutning, og jeg var innvitert. Selfen måtte man være med på noe sånt. Mammaen var på jobb, og kom ikke ifra, så jeg skulle møte pappaen. Jeg kom først, men oppdagen da at jeg hadde glemt boblejakka, idiot, hvisket jeg stille for meg selv. Gortexene hadde jeg tatt med meg, det var jo enda bra, byjakke kunne vel gå an, men hadde jeg kommet med gråe fine bysko, da hadde ikke væla stått til påske. Hadde en tynn genser og ei skjorte under byjakka, skinnhansker på fingrene, men heldigvis for strikkasjalet rundt halsen. Knestrømper, olabukse og gortex, mormor var kledd for minus 7 og kuling og OL-avslutning. Det var gøy, tross kulden. Vi fikk pølser og kaffe og så.....
Fin OL-musikk over høytaleren, barna kom marsjerende, etter hverandre, med plakater hvor de hørte hjemme og forskjellige farger på T-skjorte. De minste var gule, så var det rosa og de største var grønne. De største barna bar OL-flagget. Høytidlig. Tilskuerne ropte hurra og gaulet, ihvertfall ei av dem. Hun er litt hes nå, om det skyltes kulden eller ropinga, ja det kan diskuteres. moro var det. Hver avd. ble ropt fram, hvert barn ble ropt opp og fikk medalje, stor stas. Tale ble og holdt, det eneste som manglet var den Olympiske ild.


Det var bare så synd at det var så kaldt at undertegnede ikke fikk til å ta bilder, hun frøs så på fingrene. Plutselig var alt ferdig og vi måtte skynde oss, Prinessa skulle på baletten, mammaen sto og ventet på og bli hentet og mormora måtte hjem og legges i bløt for opptining.

Takk for at jeg fikk dele denne dagen med dere, selv om jeg frøs så hadde jeg det kjempemorro.

Ingen kommentarer: