onsdag 16. juni 2010

dag to......

...er snart på hell. Vi har hatt en fin dag, dog uten soling og bading. Det har vært overskyet her og litt regn, men heldigvis så har vi ikke kjedet oss. Vi har jo både tv, pc, masse bøker og selvfølgelig masse garn og strikke pinner med. Har med med MP3 spillere med både musikk og bøker, så det er ikke så farlig enda om det ikke er hett. For å være helt ærlig da, så tittet sola fram sånn i fire tia, og da spratt vi ut. Kjørte til Albir for å handle brød, for Gubben hadde lest noe om streik her og, og han hadde ikke til hensikt å sulte i hjel. Ja, tenkte jeg, hvor lenge klarer du deg på to brød og en herskare øl.
Jeg konsentrerte meg mere på ansiktskrem jeg, og sånn vaske vått. Ja så var jeg på min yndlingsbutikk og så på vesker da. Måtte snuse på dem for å kjenne at det var riktig vare. Tror dere ikke at Gubbisen blandet seg inn da, jeg måtte gjøre meg riktig streng og be han vente utpå fortauet. Han lusket ut og jeg ristet på hodet til ekspeditrisen og så noe sånn som: MANNFOLK, men på engelsk riktignok. Hun ristet på hodet og smilte og var helt enig. Akkurat da hun sto og viste meg noe nyinnkommet kom Gubbisen inn igjen, småsur og sa surt at man ikke kunne kjøpe brune og svarte vesker på sommeren. Jeg ble igjen streng, sa HALLO, hvem handler her, han tuslet igjen ut, men jeg sa da til dama at jeg kom snart igjen og da ALEINE. Hun smilte og sa OK.
Vi tok et lite oppgjør der og da ute på fortauet, ble igjen blid og gikk for å spise.
Vi ville prøve noe nytt, og havnet inn på en resturant med indisk mat. Der var det en hyggelig engelsk kelner som sa at Lilledora snakket godt engelsk, og hun vokste noen cm der hun satt. ¨Gubbisen sa at sånn sa han til alle sammen, men da sa jeg: sa han det til deg kanskje? NEHEI
Maten var nydelig, så nå er vi her i hjemmets lune bo igjen, en ser på fotballkamp, mens undertegnede har nesten stikket et par sokker i dag, mens hun har hørt på Havets katedral.
Vi håper at morgendagen bringer oss litt solskinn, så vi får steike våre hvite kropper. Javel da, må være litt ærlig her og da, Gubben er litt brun, det er jo ikke lenge siden han kom fra Ghana. Urettferdig sier nå jeg, nå må jeg stormsole meg.
Tuddeli

3 kommentarer:

Ingalill. sa...

Tuddeli ?
- hvor blir det av alle bildene, jeg vil se innbo, løsøre og snapshot av middagen.
- å leve igjennom andre er det jeg gjør best :-))

Ugla sa...

Har du lite med sol, Lilledora+ Det e fordi den har slått seg ned i sør-Noreg. Her er det steikevarmt! Men god badetemperatur trur eg ikkje vi har. Min einaste badedrakt vart ikkje våt i fjor. Kva med dusinet ditt? Eller har du eit snes??
Det er godt at du tenkjer på kulda og strikker varme sokkar.
Hels Gubben og spør kven er fotball-favoritten hans. Danmark eller Ghana??
Artig å lese skriverian dine!!

Kello sa...

Hei på deg.
Her i trøndelag er det 8 gr og regn :((
Frister ikke og reise på hytta i helga.
Skal trekke for "sommergardinene" finne fram 3 literen og sette på Mamma Mia filmen å drømme meg bort.....
God helg til deg og Loverboyen din :)