torsdag 28. mai 2009

Oh, my god...

...oppdatering i dag og. alle rundt meg er så flinke med oppdateringer, så jeg får prøve jeg og, uten bilder.
Jeg har vært på jobb i dag og, slik som alle andre dager. Timene på jobb går så fort, man vinner nesten ikke å tenke. Det er ikke kjedelig, det kan man trygt si, treffer mange forskjellige mennesker, alle er koselige på hver sin måte, Jeg ler mye på jobb, misorstå meg rett, jeg ler ikke av brukerne men jeg ler mye sammen med dem. Det er viktig at man kan se det komiske i mange situasjoner.
Jeg gikk hjem litt tidligere i dag, noen skulle komme på middag, så jeg måtte ut og handle. Menyen var bestemt på forhånd, passta og kjøttdeig. Det var greit, så tok vi jordbær til desser. Alt var såre vel, helt til jeg skulle bite igjennom skorpa på ei skive brød. Knakk sa det, hjelp sa jeg. Hva skjedde spurte de andre. Tanna mi sa jeg, den brakk. Hel...., først ramla fyllinga ut, også brakk tanna. Og jeg som hadde avbestilt den årlige tannlegetimen i dag. Ja, ja, jeg må jo bare bite i det sure eplet og ringe og bestille ny time igjen da, over pinse. Ikke kan jeg le med åpen munn mere, og dyrt blir det og. Dette blir triste saker.
De små syns dette var snodige saker, og bare så du vet det, sa den snusfornuftige femåringen, så kommer ikke Terje tannfe til deg altså, for du er altforgammel. Det er bare gamle kjerringer som mister tennene sine. Hun kan få sagt det den tøtta, og plutselig ser hun ut av vinduet og ser naboen driver på og steller i haven sin. Jeg går ut litt jeg sa hun og drog broren med. Vi så at de snakket og lo der ute, vi gikk ut og jammen hadde ikke tøtta sladret til naboen at nå hadde mormor mistet ei tann og ikke kunne hun le mere. Ja, ja i morgen vet vel hele Vika at mormora til Prinessa er blitt gammelkjerring og begynt å miste tenner. (jammen skal det komme ei ny tann der, fortere enn svint.

3 kommentarer:

Ingalill. sa...

Puh for en lettelse. Jeg trodde det var helt andre tannløse hun sladret om hun Mumiekjerringa - også var det deg (hehe)

Hilsen fra landet sa...

Ojsann, synd du ikke bor ved meg da ;-)

Ingalill. sa...

Si meg skjer det ingenting i midten av landet.