lørdag 27. juni 2009

27 juni


(dette bilde er tatt for akkurat 4 år siden, mamma ligger på sykehuset med brukket lårbein og Lille-Prinsen er bare noen dager gammel)

En merkedag i familien. Fikk så koselig meldig på mobilen i dag. Det var noen som hadde vært på kirkegården og satt ned roser på grava til Oldepyen sin. Mammaen deres skrev så nydelig:Ett år siden mormor fikk "englevinger". Fremdeles uvirkelig. Ungene bade ivannsprederen på kirkegården. Mormor ville ha kost seg. Så sendte hun bilde blomster og støtta. Tusen takk, det var veldig koselig å få, og jeg er sikker på at hun med "englevingene" hadde klappet i hendene hvis hun hadde sett de små springe under vannstrålene.
Sorgen og gleden de vandrer i hope.
Som før nevnt så er det jo lørdag i dag og markets dag i Calpe. Vi var der kl.10.30, men der var masse andre og, så det var vankslig å finne parkeringsplass først, men Gubben er jo ikke så dum, så han ordnet opp og vi kom oss opp til markedet. Vi begnte i den "gale" enden i dag, og han fann ut at jeg kunne titte på den ene siden når jeg gikk nedover, så den andre når vi gikk tilbake, for da fikk jeg med meg alt. Som sagt så gjort, selv om jeg måtte kaste et blikk over til den andre siden av og til.
Gubben syns jeg er så uforsiktig med pengepung og penger, tar pungen opp av veska og har problmer med å få den ned i igjen, så jeg bestemte meg for å være lur, jeg la en hvis sum i sidelommet utenpå veska, så da var det lett og få tak i dem og bare gi dem til de jeg handlet med. Lurt. Jeg ga grei beskjed til Gubben at jeg skulle handle, så ingen innblanding. Det gikk i grunnen greit, men han måtte si noe av og til, men da sa jeg: HALLO, hvem er det som handler her. Og da tidde han. Han fikk handlet han og, kjøpte seg ei T-skjorte, nei foresten han kjøpte to, for han ville ikke høre på meg og str., så da kjøpte han to, så han kunne gi bort den ene. Skjortene var fine de, ja så kjøpte han to katter som vi skal ha i vinduet. Hva jeg kjøpte? Jeg kjøpte vesker og prutet, kjøpte sko og noe skummelt til en liten venn, kjøpte noe annet til en annen, noe til en tredje, en liten ting til den fjerde og noe til fem og seks. Kjøpte meg armbånd og kjede i sølv med rosa/lilla steiner, nydelig nå som jeg er brun. Fin klokke med rosa marmor lenke, den var litt stor, men nydelig. Gubben sa at hvis jeg hadde mere penger igjen kunne vi jo kanskje gå der neste lørdag og, jippi, jeg sa at vi ikke trengte å spise middag ute hverdag, så kunne vi heller bruke de pengene på markede istedet, men det gikk han ikke med på. Hadde en veldig fin dag, spiste ndelig mat og gikk oss en tur langs badestranda. Kjørte hjem og tok oss en dukkert bassenget. Også har vi bare dukket øl og sløvet.

2 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Så bra at markedet svarte til forventningene dine i dag :-)

Dere er nok godt kjent og kan dra på de restaurantene dere liker best og velge stedene dere trives mest.

Fortsatt god ferie!

Ingalill. sa...

Jeg har lært at man skal oppføre seg ordentlig på kirkegården. Gå pen og rolig - ikke løpe og ihvertfall ikke rope (eller bade).