søndag 28. juni 2009

28 juni...

... også en merkedag i fam. Glom. Ja, det har rent masse vann i havet siden den 28 junien jeg sto hvit brud. Sto og sto, hvorfor heter det det? Ja, vi har feiret en fin bryllupsdag her, først med noen lange varme timer nede ved Middelhavet. Det var særdeles nydelig der i dag, vannet var passe og passe med bølger. Vi hadde med godt med drikke, men bestandig blir det for lite. Men det er to strandresturanter i nærheten i tilfelle vi skulle tørste ihjel. Jeg var så lur i år at jeg hadde med en liten sammenleggbar kjølebag, kjøpt på nille for ca. 20 kr. Effektiv til tusen, alt holder seg fint og kjølig. Vi pleier og å ha med litt oppskjært annanas og litt annen frukt og det smaker fortreffelig der nede.
Når Gubben hadde fått nok av bading og jeg hadde lest ferdig boka mi, dro vi hjem. Ordnet oss litt kaffe og snakket om hva vi skulle gjøre videre. Gubben skulle først se fotball-kamp så jeg satt meg på terassen med en lydbok (Lindells Mørkemannen, lest av Håkon Ramstad), jeg liker ikke Ramstadd så godt, syns ikke det er flyt i opplesningen hans. Gisken Armand, hun er god til å lese hun. Jeg tok meg likegodt en liten dupp der ute, og da jeg våknet var det på tide å dra ut for å spise. Vi dro opp tilo Gammelbyen, og milde himmel, jeg trodde nesten jeg hadde kommet dit da vi begynte å gå i de små trange gatene.
Lilledora har jo sine laster, hun elsker jo sko, vesker, servicer og smykker. Og hva tror dere alle de små trange gatene inneholdt, foruten resturanter, Jo nemelig butikker, fulle av div. smykker. Vi gikk inn i mange og tittet og sånt og jeg kunne ha tenkt meg alt. Det var og masse klesbutikker med masse retroklær. Gubben syns de er så fargerike og fine, men jeg så bare smykker jeg. Vi gikk for å spise og drikke øl, ja en nullalkehol til kjøreren og en vanlig til meg. Vi spiste godt og gikk så en liten tur, også måtte vi gå tilbake den vegen vi kom, slik at vi fann igjen bilen.
Vi gikk innom flere butikker og vi hadde jo bryllupsdag, og Gubben har sagt at han har en gave hjemme, men det er jo så rart med det, så her sitter jeg da, med en nydelig enkel armring i sølv. Jeg har tatt den ut selv, så jeg liker den kjempegodt, og jeg vet at den blir mye brukt. Det har vært en fin bryllupsdag.
Gamle byen i Althea er verd et besøk, ta dere en tur opp på kirkeplassen og se den nydelige kirken med de berømte blå tårnene.

2 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Gratulerer med dagen!! Så koselig å kunne feire den der nede.

Og dere er tøffe som kjører bil i disse gatene og med andre trafikkregler enn her hjemme.

Ugla sa...

Ttilbake til sivilisasjon med bloggar og mobildekning. Eg har vore til fjells nokre dagar i eit herleg sumarver.Med mat laga på jernaldervis - med bål og jerngryter. Og mykje røyk og mykje varme! For den som kokka og vaska opp og kunne vere nær bålet var røyken god. Der heldt knotten seg borte.
Eg tenkte på deg både den 27. og 28. juni - og frå hjartet mitt strøymer gode tankar til deg. Ynskjer dykk alt godt i dei neste 40 åra!!