lørdag 20. juni 2009

Dagen er min

Dagen i dag er en merkelig dag,
den er din.
Dagen i går slapp deg ut av hendene.
Den kan ikke få annet innhold
enn det du alt har gitt den.
Dagen i morgen har du ikke noe løfte på,
du vet ikke om du kan regne med
å råde over den.
Men dagen i dag har du.
Det er det eneste du kan være sikker på.
Den kan du fylle med hva du vil.
Benytt deg av det.
I dag kan du glede et menneske.
I dag kan du hjelpe en annen.
I dag kan du leve slik at noen i kveld
er glad for at du er til.
Dagen i dag er en betydningsfull dag.

Den er din.
Og min.
Idag har vært en av de sjeldne artige veldig morsomme dagene, så langt. Hvorfor?, Jo, hør her. Den startet som vanlig med at jeg sto tidlig opp, Gubben sov. Jeg kokte meg kaffe og satt meg ut på terasen, med kaffe, strikking og ei bok. Der satt jeg et par timer mens jeg ventet på at kl. skulle bli Bonanca. Gubben sto opp mens jeg så på serien, og satt seg ut på terassen han og med kaffe. Etter en stund gikk jeg dit ut jeg og, og vi begynte å snakke om hva vi skulle gjøre. Etter mye fram og tilbake bestemte vi oss for å kjøre til Calpe, et veldig bra valg. Først måtte vi sjekke opp når evt. butikker stengte, så kunne vi kjøre, det er ikke langt. Da vi hadde kjørt litt inn i byen så jeg plutselig et torv/marked med frukt. ÅÅ, sa jeg dit må vi gå. Gubben fant en parkeringsplass, og vi gikk målbevist mot den gata jeg så markede i, og kjære leser,hold dere fast for jeg må berette at det ikke var et frukt marken, men et sånt marked som Lilledora bare drømmer om siden hun var i Frankriket. Det var gate på gate med bare slike ting Lilledora elsker. Sko- smykker -klær -vesker og ja you name it. Gubben bare rista på hodet og sa her går vi raskt igjennom, men da sa jeg, stopp en halv du, her skal det sanses, sees og nytes. Problemet var bare det at markede stengte kl. 14 og kl var allerede 13, så vi fikk det litt travelt. Vi fikk handlet noe, og vi vet at det er en lita tuppe som blir veldig glad (håper jeg) for endelig fikk vi tak i det vi prøvde å kjøpe i fjor, fantastisk flott, med hodepynt og fot-tøy. To skinnvesker fikk jeg kjøpt og, ja Gubben protesterte, men jeg sa at de var til å gi bort, og at jeg skulle betale dem selv. Et par rosa briller ble lurt på meg, og Gubbisen kjøpte seg nye solbriller, ja litt nytt måtte jo han få og.
Neste lørdag skal vi kjøre dit tidlig, for vi hadde for lite tid, og på tirsdag er det market her i Athea, er ikke livet herlig jenter. Jippi

6 kommentarer:

Ingalill. sa...

Jo, jippie, jeg liker også markeder - men er ikke så flink til å prute. Kanskje de har kaffekopper med Altea på også - forresten??

Lilledora sa...

Desverre du, har bare sett kopper med Spania, men jeg leter, jeg leter

Ugla sa...

Lilledora, du har vore borte ei veke, og no har du alt handla fleire vesker. Eg tykkjer eg ser deg vandre gjennom tollen - med ei veske på kvar skulder, ei veske rundt halsen og ei i kvar hand. Og på ryggen har du vel ryggsekken full av sko. Eg skjønar at du har fin ferie!

Hilsen fra landet sa...

Dette må jo være drømmeferien din!!

Unknown sa...

Marked liker også jeg! Lurer på hva du har handlet til Snuppa!!??
Kanskje de har mummikopper der??

Ingalill. sa...

Mummikopper made i HongKong/Taiwan eller ei lita malesjappe i indre Afrikaskau. For jeg har nemlig hørt at det florere av lugubre kopivarer på slike markeder. Solbriller, chanelvesker og mummikopper i særdeleshet.

Så finner du en lite bord fylt med Lillemy med litt sære ansiktstrekk må du ta deg i akt så du ikke blir som Bridget Jones i fengsel.

En falsk Alteakopp derimot har vi ingenting imot.